Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    loc63
    Gäst

    Golf R -2011 iphone integration

    Tjenare!

    Har införskaffat en Golf R -2011 och jag undrar hur det är med ipod-stöd för min bil (RNS 510)?
    Jag antar att man behöver någon typ av media interface, hur ser man om bilen är "förberedd" för ipod/iphone integration vad gäller musik?
    Handsfree via BT funkar fint så det är musiken jag är ute efter...
    Vill alltså kunna styra val av låt etc via RNS 510 eller rattkontroller(inte aux-in)...

    /L

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Du har inte tillvalet media-in? Sitter ett uttag i armstödet som man antingen får med en kabel till iphone/etc eller usb?

    Jag har media in i min bil och det fungerar fint med iphone. Jag har dock inte navi utan vanliga RCD510, men det bör fungera likadant för RNS510.

  3. #3
    loc63
    Gäst
    Ok, ser att jag inte har något media interface, kollade på tyska ebay och där fanns det en hel del till rimliga pengar, bara koppla in på baksidan av RNS510'an o köra vad jag förstår. Frågan är om jag behöver en sw-uppdatering eller om det är förberett, någon som vet?

    /L

  4. #4
    silam
    Gäst
    Om du har BT kittet kan du även använda det för musik, dock har jag inte lyckats styra låtval etc.
    MEN är ljudkvaliteten på musik via BTär kass så om jag var dig hade jag kört media-in istället, där funkar styrning och låtinfo etc med Spotify.

    /N

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Jag kör musiken via BT till min RNS 510 och ljudkvaliten är helt OK, inte dålig alls.
    Startar man bara den man vill lysna (ipod appen eller spotify) på så kan man sen styra allt från ratten eller via stereon.
    Gör man inget alls bara väljer BT och kör "play" så kör den det man spelat upp sist.

  6. #6
    loc63
    Gäst
    Tjenare!

    Verkar ju funka fint, hade ingen aning om att det funkade att köra ljudet över BT!!
    Kan dock bara styra ljudet över BT och inte välja artister/låtar eller så via rattkontrollerna...

    /L-O
    Senast redigerad av loc63 den 2012-03-12 klockan 22:25. Anledning: min stavning är inte den bästa...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin