Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566

    Retrofit Bluetooth?

    Tjo

    Fick idag mitt bluetooth kit men det jag sitter och undrar över är vilken väg man ska dra kablarna.
    Vet att bluetooth boxen ska sitta under pasagerar stolen och att micen ska sitte uppe i taket i konsolen där.
    Men vilken väg ska man dra kablarna?

    För micen har jag sett vissa skriva att dom dragit via handsfacket sen upp via stolpen och vissa via instrumentpanelen sen upp via vänster a-stolpe.

    Och kabeln för BT boxen, ska den gå via mittkonsolen till stilen eller under handsfacket sen via dören till stolen?

    Någon som har efter monterat ett bluetooth kit?

    Detta gäller som sagt då en Golf MK5 2007.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    För micen har jag sett vissa skriva att dom dragit via handsfacket sen upp via stolpen och vissa via instrumentpanelen sen upp via vänster a-stolpe.
    Eftersom du har styrdonet OEM är monterad under höger stol är det enklast att dra mickabeln via höger a-stolpe och till innerbelysningen.
    Se bara till att kabeln ej ligger för/ligger och spänner på airbagen om du har en sådan i a-stolpen.

    Och kabeln för BT boxen, ska den gå via mittkonsolen till stilen eller under handsfacket sen via dören till stolen?
    Finns flera sätt , antingen drar du den under golvmattan och fram till mittkonsollen eller så pillar du in kabeln i mittkonsollen i springan mellan golv och plast.
    Finnns inget rätt eller fel här , huvudsaken kabeln är dold och inte i vägen samt att den når fram till huvudenheten.

    Någon som har efter monterat ett bluetooth kit?
    Jo , fler stycken. =)


    Sen eftersom som jag förstått det har ett orginal blåtandskit måste detta kodas in mot gatewaystyrdonet , du måste öppna upp och koda in adress 77 (telefon).

    Ett tips om du inte vill montera den under stolen är att leta alternativa monteringställen , ex framför växelspaken under konsollen finns det gott om plats (Lossa växelspaksdamask och konsollen med knappar framför växelspak) , även i området kring airbagstyrdonet finns det gott om plats. ( Kommer du åt genom att lossa plasten på ramtunneln vid foturtymmet.)

    Så spar du en bit kabeldragning. ;-)

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Så nu är det gjort

    Det ska ju se så orginal ut som möjligt som nu är bägge kablarna dragit backom handsfacket och sen upp efter a-stolpen och andra ner via dom övriga kablarna som gick till undersidan på stolen.

    Väntar jag bara på min kabel så jag kan koda in dom.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin