Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344

    Fälg till Polo Gti -00, offset och bredd på fälg?

    På den Polo Gti vi köpte i somras satt det tyvärr inga originalfälgar. Den här modellen har ju ursprungligen BBS split fälgar och tjejen vi köpte bilen av hade förstås blivit bestulen på dessa dyrgripar. Istället sitter det nu några eftermarknads 16" där däcken är slut och behöver bytas.

    Jag tycker att bilen går för "hårt" på så låg profil och funderar på att skaffa 15" istället när jag ändå ska satsa på nya däck till våren. Helst skulle jag vilja få tag i originalfälgarna men de säljs sällan där jag tittat så det gäller att få tag i nått annat som passar, original ET värde är enligt vad jag kunnat få fram; ET43. Hur mycket kan man frångå den offseten utan att få problem med hjullager och att det tar i här och där i hjulhusen? Många fälgar jag sett på annons är 7.5" breda, är det för fett för en så här liten bil?

    Vad tror Ni, vad ska man satsa på?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Orginal är 6x15" med ET 45 och på dessa satt det 195/45-15" och inget annat.
    En 7,5" bred fälg fungerar, det beror mer på vilka däck du tänkt dig på dessa och vilket ET man väljer.
    Ska du köra 195/45-15" däck så kanske en 7" bred fälg med ET över 35 (helst över 38) skulle vara att föredra.
    För mer komfort kanske du ska välja 195/50-15".
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin