Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187

    VW Golf IV Variant 2.0 Bi-fuel(Biogas) förbrukning??

    Hej!
    Funderar på en Golf IV Biogas, men jag behöver lite uppgifter på vad den har för förbrukning på bensin samt biogas.
    Behöver veta hur mkt som bensintanken rymmer samt hur många kubik gas som tankarna rymmer.
    Behöver veta ungefärligt hur långt man kommer på bensin respektive gas om man har full tank på båda drivmedlen..

    Valet står mellan en biogasmodell och en 1.6l bensin, men då jag inte har biogas-tankställe nära mig så kommer jag tanka gas kanske bara vid något enstaka tillfälle i månaden..

    Är 1.6l bensin-modellen ett billigare alternativ om man ser till endast bensinförbrukningen så kör jag hellre på den. Men är det likvärdigt så är jag rätt så sugen på en Bi-fuel. Självklart är det en mindre bensintank på en Bi-fuel men det har jag räknat med, är endast förbrukningen jag bryr mig om..

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja 1,6l motorn är inte så vidare billig i förbrukning iaf.
    Den gillar inte att ligga i landsvägsfart och defenitivt inte över 95-100km/h.
    Däröver drar den soppa utan att det händer något.

    Jag personligen har utan tvekan valt en 2,0l motor.
    Dessa drar mindre soppa än 1,6l motorn och går bättre.
    Är väl lite delade meningar om hur mycket 2,0:an drar men min erfarenhet säger billigare.
    De jag Mk 4 2,0 kört drog mellan 0,65 -0,85 kanske något mer i stadskörning.

    Morsans 1,6 drog mer på landsväg samt inne i stan.
    Rakt över dyrare i förbrukning och jäkligt mycket tristare motor.

    Det är mina erfarenheter iaf.
    Dock inte Bi-Fuel men kör du den på soppa blir det jämförbart iaf.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187

    Vilken är bästa valet?

    Om man ser till bränsleförbrukning och ork från motorn, vilket är det "bästa" valet?
    Eller om man listar 2-3 alternativ som är bland de bästa för mkiv..

    Låt oss gärna hålla oss till bensin, jag vet att dieslarna är snålare, men jag kör inte så mycket att jag tjänar in den dyra skatten räknat på ett år...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin