Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    Raven
    Gäst

    "klonk" i framvagnen Golf VI.

    Sedan vinterhjulen kom på har det klonkat i framvagnen när fjädern extraheras (baksidan av gupp), när däcket åker ned i ett potthål etc. Det är inte ngt metalliskt klonk utan snarare att "slammer" låter som om något glappar duktigt. Bilen har gått 2800 mil, kan väl ändå inte vara framvagnen redan? Har börjat fundera på om kanske fjädern har hoppat snett?

  2. #2
    sveddan
    Gäst
    Jag kan ibland uppleva samma typ av missljud i min bil, det verkar som att det kommer från höger fram någonstans. Det märkliga är att det endast är ibland det låter, kanske är så att jag är extra uppmärksam ibland... ; )
    Det är sjukt irriterande. Min bil har gått 6000 mil och jag tycker även det är för tidigt för framvagnsproblem. Kan det vara någon bussning som behövs bytas kanske? Tips?

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Om fjädern hoppat snett borde kunna vara möjligt att se om man tog en kik in i hjulhuset, samt att bilen borde vara lite sned om fjädern krånglar..

    Drar bilen åt nåt håll mer än det ena ? Sitter allt fast ordentligt i hjulupphängningen ? Osv.

  4. #4
    K.Nilsson
    Gäst
    Det brukar väl vara stabilisator stagen som gett upp när det är klonkande från framvagnen..har precis bytt båda på min.. Tyst och fint efteråt

  5. #5
    sveddan
    Gäst
    Ok var det svårt att byta eller lämnade du in bilen? Hur mycket betalade du?

    http://www.forza.se/listor/Powerflex...gar%20Kund.PDF

    Scrolla ner till VW Golf V/32 - det är det närmaste jag kan komma Golf 6 GTI antar jag?
    Tror du att det är
    Krängningshämmarbussning Fram inre 24mm
    och
    Krängningshämmarbussning Bak inre 20,5mm
    Som bör bytas ?
    Jag har goda erfarenheter från just Powerflex som jag hade på min förra bil!

    Tacksam för svar!
    Senast redigerad av sveddan den 2012-01-04 klockan 13:26. Anledning: uppdaterat infon

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    På min bil ÄR det krängningshämmarbussningarna som klonkar!
    Trodde det var stagen men de verkar ok , byter både bussningar och stag till våren.

  7. #7
    K.Nilsson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sveddan Visa inlägg
    Ok var det svårt att byta eller lämnade du in bilen? Hur mycket betalade du?

    http://www.forza.se/listor/Powerflex...gar%20Kund.PDF

    Scrolla ner till VW Golf V/32 - det är det närmaste jag kan komma Golf 6 GTI antar jag?
    Tror du att det är
    Krängningshämmarbussning Fram inre 24mm
    och
    Krängningshämmarbussning Bak inre 20,5mm
    Som bör bytas ?
    Jag har goda erfarenheter från just Powerflex som jag hade på min förra bil!

    Tacksam för svar!
    Tjena! Lättast är väl att mäta upp på bilen så du inte beställer fel. Det va inte svårt på min bil iaf, nu är det brukisen jag bytte på (vectra kombi) men det är i princip likadant på de flesta bilar! Satt som satan gjorde de bara! Inte konstigt efter 12 år hehe
    Lycka till!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin