Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477

    Eftermontera färddator Golf IV

    Tjo!
    Köpte mig igår ännu en mk IV.. Saknar den första jag hade lite, och sen behövde jag en bruksbil för jobbets skull, så det fick bli en mk IV 2.0 kombi. Den ska vara Highline-utrustad, både ACC och treekrad skinnklädd ratt och "sportstolar" finns. Det jag saknar är en färddator och en farthållare.
    Farthållare vet jag att det ska gå att eftermontera, har iallafall sett att folk gör det, om nån annan vet nåt som motstrider det så säg gärna till.
    Färddator däremot, går det att eftermontera, helst själv, jag inser ju att man måste VAG-Com'a lite, men det tror jag att det ska gå att ordna.

    Vad säger ni ?

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Ingen som vet..?

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Farthållare är nemas problemas, färddator vet jag ej..

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Färddator går det med, men är betydligt krångligare och dyrare. Bland annat måste du byta instrument-clustret (hela den enheten där varvtalsräknare och hastighetsmätare sitter).

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Aa.. jag misstänkte väl att det inte var så lätt.. Har inte hittat nå vettigt, eller färddator till salu heller för den delen.. Men bra, då vet jag, tack!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin