Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127

    Kylarvätskenivå sjunker Gti-10

    Har den senaste tiden sett att kylarvätskenivån sjunker, sakta men säkert. Nu är den strax under min-strecket. Detta kan väl aldrig någonsin vara bra... Oljan ser bra ut och jag kan inte se några läckage. Någon som har haft samma fenomen?? :-(

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Bengt Erlandsson
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    264

    Kylarvätskenivå sjunker Gti-10

    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Har den senaste tiden sett att kylarvätskenivån sjunker, sakta men säkert. Nu är den strax under min-strecket. Detta kan väl aldrig någonsin vara bra... Oljan ser bra ut och jag kan inte se några läckage. Någon som har haft samma fenomen?? :-(
    Hade liknande problem på min TDI-04.
    Inget läckage och ingen vätska i oljan.
    Men det var en spricka i toppen vid en av insugningskanalerna, så den sög in nån droppe kylvätska mellan varven.
    Sjönk från max till min på c:a 1,5 månad.
    Krävde 10000 verkstadsbesök innan de hittade det.

    Därmed inte sagt att det måste vara lika illa på din bil.
    Hade bl.a. liknande fenomen på en GTI-1983, där visade det sig vara locket till kylvätskebehållaren som var kass, så det pyste ut lite ånga där då och då.

    /Berlands

  3. #3
    itouch
    Gäst
    Låt en verkstad provtrycka systemet till att börja med.

  4. #4
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Jag hade exakt samma problem med min bil. Helt plötsligt så varnade systemet. Jag åkte till VW och de provtryckte systemet och fyllde på med ny kylarvätska. Bad mig återkomma om felet uppstod igen. Allt verkar fint utan någon åtgärd dock. Mystiskt!
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Var inne hos återförsäljaren idag, fyllde på ca en deciliter, mer var det inte upp till max-strecket. Ska hålla koll på nivån nu fram till nästa service om två veckor.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin