Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    ZIPx
    Gäst

    Hjälp lysknapp Golf mkII -85

    hej har lite problem med min lysknapp att halvljuset lyser hela tiden och när jag slår av och på på knappen spolar den spolarvätska på lycktorna. misstäker att någon har kopplat lite galet :S

    undrar om det är någon som har någon form av skiss på kablarna till lysknappen på en GOLF MKII -85
    eller någon som kan förklara hur kablarna ska sitta och färg m m .

    tack på förhand// JFR

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Skaffa en haynes annars går det att hitta kretsscheman på nätet

  3. #3
    ZIPx
    Gäst
    jag har en haynes bok men det är ju inte detaljerat på vilken plats varje kabel ska sitta på stiften bakpå kontakten det är mer det jag är ute efter för jag misstänker att förra ägaren har lekt lite elektriker där bakom :-/

  4. #4
    fjelltrone
    Gäst
    Ta och kör hem bilen till mig så kollar vi på de tillsammans. Men måste bli klar med en Nisses bil först... Kan ta 2 veckor till tyvärr...

  5. #5
    ZIPx
    Gäst
    det kan vi ta å göra om jag inte har löst det innan dess vad är det med nisses bil då ??

  6. #6
    fjelltrone
    Gäst
    lagar rost på två ställen, avgasröret skall bytas, serva den (nya stift, filter), värme ska fixas.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Bengt Erlandsson
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    264

    Hjälp lysknapp Golf mkII -85

    Citat Ursprungligen postat av ZIPx Visa inlägg
    hej har lite problem med min lysknapp att halvljuset lyser hela tiden och när jag slår av och på på knappen spolar den spolarvätska på lycktorna. misstäker att någon har kopplat lite galet :S

    undrar om det är någon som har någon form av skiss på kablarna till lysknappen på en GOLF MKII -85
    eller någon som kan förklara hur kablarna ska sitta och färg m m .

    tack på förhand// JFR
    Någon har kopplat _extremt_ galet om den spolar på lyktorna när man mixtrar med den.
    Spolningen styrs helt och hållet av spaken för vindrutespolning + relä nr 33.
    Det ska sitta ett kontaktblock som ansluter till lysknappen. Gör det inte det?

    /Berlands

  8. #8
    ZIPx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av berlands Visa inlägg
    Någon har kopplat _extremt_ galet om den spolar på lyktorna när man mixtrar med den.
    Spolningen styrs helt och hållet av spaken för vindrutespolning + relä nr 33.
    Det ska sitta ett kontaktblock som ansluter till lysknappen. Gör det inte det?

    /Berlands
    Jo då men med tanke på hur alla andra kablar å sånt ser ut så misstänker jag att han kan ha flyttat runt stiften i kontaktblocket ... om inte annat vill jag kunna utesluta de ..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin