Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644

    Kamkedjspännare Passat 1.8t

    Nåt mer än själva spännaren man behöver när den ska bytas, typ packning eller liknande?

  2. #2
    mojoman
    Gäst
    vilken års modell ? Så vitt jag ve så är det kamrem på 1.8T, i så fall köper du ett komplett kamremsbytes kit. Den innehåller allt som behövs. kamrem, spännare, löprulle och vatten pump.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    kamrem ifrån veven, men kamkedja mellan kamaxlarna.

    sitter en tunn plåtpackning under kamkedje-sträckaren, som även ska kladdas med nånting permatex-liknande innan montering.
    är sträckaren helt slut så bör du även kolla att kedjan är okej, samt dreven på kamaxlarna, och ifall kedjan nu piskat upp i ventilkåpan/ner i toppen å ätit material.

  4. #4
    mojoman
    Gäst
    jo men den lilla kedjan behöver inte bytas ut förän vid 20 000 mil. Har man rassel i ventilkåpan så bör man kika på denna men annars kan man låta den va

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
    jo men den lilla kedjan behöver inte bytas ut förän vid 20 000 mil. Har man rassel i ventilkåpan så bör man kika på denna men annars kan man låta den va
    Antagligen har han rassel i kåpan , tror inte någon byter den bara för att det är skojigt. =)
    Prylarna kostar dessutom en slant.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Det rasslar inte men har en felkod som jag provat allt annat för att släcka och det enda jag kan komma på är att det är spännaren / kedjan som är dålig så att kammarna hamnar lite ur sync....Bilen har snart gått 24k mil.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Manfred T
    Medlemsnr
    4532
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    486
    Vad är det för felkod och vilka motorbokstäver är det?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin