Resultat 1 till 20 av 20
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498

    0-250 med min R Golf

    tänkte dela med mig av min R Golf så ni får en uppfattning om hur den går. 19" BF98
    inte racesetup utan bara gatmapp så det finns mer att ge..

    http://s971.photobucket.com/albums/a...t=0-250001.mp4

    På filmen syns lite av problemen från Piteå med "fladder" i fartökning iofs på 6ans växel här vid 200+ men samma sak hade jag på 3an o framåt i piteå?

    Som synes så rör den ju på sig iaf 100-200 11,3 m Gtech .
    Givetvis så är det kört o filmat under ordnade former och ingen olaglig gatkörning här inte
    Mvh Erik

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ja, den rör en heel del på sig =)

  3. #3
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Vet att Mattias loggat tider 100-200km/h med racesoppa på under 10 sekunder.... Tror det var 9,3-9,5...

    Den ser ut att gå bra Erik!
    Men vi måste titta på det här med hur den går!

    Det är kul att dom typ 10 snabbaste Golf R på jorden är alla trimmade med GIAC!

  4. #4
    MiWi
    Gäst
    Hej och hå vad det går!

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Går riktigt bra. Trots ostabilt ladd.
    Måste va svinrolig att leka med =)

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Mkt rolig bil,men den stora behållningen är i intervallet 0-150 där iaf jag kör mest och där känns det inte av det svajande laddet heller. I de farterna är Hon sjukt underhållande och borde skrivas ut på recept mot depression =).
    Erik

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Särås>>Det är lätt att genomskåda din trovärdighet när man läser detta!! Tror du på fullaste allvar att man kapar ca 2 sec om man kör med Racesoppa!?
    Att Golf Ren gör 0-100 på ca 4 sec är fantastiskt bra, men sedan vräka på tider som eran Bmw 135 på 430 hk knappt klarar av 100-200 är att
    vilseleda folk..Enligt dig ska Golfen klara 0-200 på 13,5 tycker du det låter rimligt på en 4-krafs bil med endast 350-370 hk?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Den går riktigt fint Erik!! 11,3 imponerar...Skulle va ritigt kul att se en match mellan din Golf R och Serkans GTI 30 ed,
    50 till 250km/h,, hoppas du kommer till Björkvik någon gång i framtiden..

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag tar inte ngns ev trovärdighet alls i försvar här. MEN den mapp vi kör på med racesoppa är inte den samma som i detta svep och den är definitivt (när det går som den ska .. ) MKT rappare genom hela registret med den set-upen. Den har gjort 0-200 på en bit under 15 med gatsoppa vid flera tillfällen så det finns en del mer att ge trots allt. Jag ska försöka få ut en ev fellogg el hitta vad som strulat så får jag väl ta en ny filmsnutt då.

    Den är en helt annan bil då även om den går helt ok även här. Den är loggad till under 10sek i det intervallet 100-200 m. racefuel även med min Gtech och om inte tidtagningen är helt fuck** så vem vet. Jag har inte ngn större erfarenhet med den här typen av tester så jag litar på mina grejor tills motsatsen är BEVISAD fram till dess så får man väl spekulera bäst man vill.
    Mvh Erik

  10. #10
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Särås>>Det är lätt att genomskåda din trovärdighet när man läser detta!! Tror du på fullaste allvar att man kapar ca 2 sec om man kör med Racesoppa!?
    Att Golf Ren gör 0-100 på ca 4 sec är fantastiskt bra, men sedan vräka på tider som eran Bmw 135 på 430 hk knappt klarar av 100-200 är att
    vilseleda folk..Enligt dig ska Golfen klara 0-200 på 13,5 tycker du det låter rimligt på en 4-krafs bil med endast 350-370 hk?
    Erik´s Golf R med racesoppa och den filen går nästan lika bra som vår demo BMW med ca 385-390hk på bakhjulen går i intervallen 100-200km/h!
    Mattias hälsar att jag hade fel på lite men det är fortfarande under 10 sekunder, enligt Mattias 9,8 sekunder 100-200km/h och vår BMW med samma driftbox 8,9... Så 0,9 sekunder skiljer det mellan BMW och Erik´s Golf! Bästa vi gjort med Serkans Edition 30 är iof med vanlig bensin 11,1... Så med racesoppa äter Erik´s Golf R Serkans Edition 30 som det är nu. Att vi får göra dessa korrigeringar på mjukvaran ytterligare på Serkans bil så kan den kanske bli ännu snabbare!?!?
    Men som det är nu så är Erik´s Golf R snabbare än Serkan, exakt som jag sa tidigare...

    Och angående BMW så Du kan själv få köra den med driftbox så får Du se själv intervallen och tiden!
    Att vilseleda är inget jag menat att göra och som sagt Eriks bil är troligen jordens snabbaste Golf R (dock är han bara rekordhållare i Europa).
    Tittar vi på slutfart mot alla övriga Golf R så är ju Erik bra mycket snabbare...

    Om inte Serkan byter IC och vi gör en ny mappning på hans bil så kommer Serkan som sagt att få stryk av Erik även i fart.
    Vet dock inte hur det kommer gå 200-250km/h men 50-200km/h så kan jag sätta en slant på Erik!
    Dock ska vi inte säga att Serkans bil går dåligt, tvärtom den är en av dom snabbare Edition 30 som vi har byggt men Erik´s Golf R går bara helt sjukt bra helt enkelt!

    Trevlig helg!

  11. #11
    AeroPlus
    Gäst
    Hej !

    Vad är effekt i raketen med och utan racesoppa ?

  12. #12
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Hej !

    Vad är effekt i raketen med och utan racesoppa ?
    Vi har den specificerad till ca 360hk (+-5hk) enligt vår hemsida med vanlig bensin, med racesoppa så tror Mattias att han fått ut strax runt 380hk (+-5hk).
    Dock har vi inte mätt den och svårt att säga, tiderna 100-200km/h och även farten på vår test sträcka där denna Golf har levererat över förväntan gör att både jag och Mattias är osäkra på hur mycket effekt vi verkligen fått ur detta monster!

    Men vet att Erik är sugen på att mäta effekten....

  13. #13
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Vi har den specificerad till ca 360hk (+-5hk) enligt vår hemsida med vanlig bensin, med racesoppa så tror Mattias att han fått ut strax runt 380hk (+-5hk).
    Dock har vi inte mätt den och svårt att säga, tiderna 100-200km/h och även farten på vår test sträcka där denna Golf har levererat över förväntan gör att både jag och Mattias är osäkra på hur mycket effekt vi verkligen fått ur detta monster!

    Men vet att Erik är sugen på att mäta effekten....
    Då ska jag allt dra mot den här R Golfen på nästa event vi båda dyker upp på. Men pass på! Då kommer även jag med ett rent E85 program, inte multi-fuel programmet som jag kör idag! Håll i hatten!!

  14. #14
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Då ska jag allt dra mot den här R Golfen på nästa event vi båda dyker upp på. Men pass på! Då kommer även jag med ett rent E85 program, inte multi-fuel programmet som jag kör idag! Håll i hatten!!
    Skulle iof vara förvånad om Din lättare och mer effektfulla Ford inte tar denna Golfen men som sagt bara upp till bevis.

  15. #15
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Skulle iof vara förvånad om Din lättare och mer effektfulla Ford inte tar denna Golfen men som sagt bara upp till bevis.
    Ja vi får se. Jag vet inte om jag kommer att skaffa mig en sådan map den här säsongen heller, det visar sig.
    Men det är helt klart trevligt med variation av bilar på träffarna, det kryddar till det lite extra tycker iallafall jag.

  16. #16
    AeroPlus
    Gäst
    Kör den med racesoppa och 9-9.3 sec 100-200 så borde den inte kunna dra den isf ?

    En fråga till race soppa Rian:

    Ser att du skriver om tider hit och tid på olika bilar lägger ut racefilmer mm ,men varför får vi aldrig se din bil i aktion eller framförallt racelogic tider ?Är det något du skämms över eller ?

    Varför inte ställa upp mot min bil om inget annat ?Du har alltid ställt upp med Giac programena

    Ser att du gillar att kritisera så lite kritik bör du själv tåla ,hoppas på ett bra svar.

    Skål

    Mvh
    Senast redigerad av AeroPlus den 2011-09-08 klockan 15:50.

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Tjohej Kemo!! EM är nära nu.vinst mot Frankrike så är saken klar..
    Självklart kan jag ta kritik och det vet du om,angående min nuvarande bil
    och hur den presterar så är jag mycket nöjd, den är långt ifrån lika snabb som Serkans bil
    (det har vi ju sett på film) men Pirellin har andra fördelar som tex inte så hårt påställd
    riktigt bra hårdvaruprylar som ,ic,bränslepump,avgas,,, i praktiken skulle jag kunna ställa på Pirellin
    så att den går lika bra som Serkans bil men har valt att avstå, i långa loppet är jag ganska säker
    på att valet jag gjort är rätt, att både jag och eventuella framtida köpare kommer ha en säker å rolig bil.)

    Kemo vi får väl åka till Björkvik å testa nästa gång,tror du tar mig faktist din bil går bra,
    inga RL tider har jag heller men dom kan inte va så bra..mvh

  18. #18
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tjohej Kemo!! EM är nära nu.vinst mot Frankrike så är saken klar..
    Självklart kan jag ta kritik och det vet du om,angående min nuvarande bil
    och hur den presterar så är jag mycket nöjd, den är långt ifrån lika snabb som Serkans bil
    (det har vi ju sett på film) men Pirellin har andra fördelar som tex inte så hårt påställd
    riktigt bra hårdvaruprylar som ,ic,bränslepump,avgas,,, i praktiken skulle jag kunna ställa på Pirellin
    så att den går lika bra som Serkans bil men har valt att avstå, i långa loppet är jag ganska säker
    på att valet jag gjort är rätt, att både jag och eventuella framtida köpare kommer ha en säker å rolig bil.)
    Ha ha,bara Frankrike ha ha.

    Du har rätt och det är bra val du gjort angående din bil.Jag skulle inte vilja vara Serkans motor eller killen med R.

    Angående Björkvik blir det inget av för min del ,där är slut.Varije år behövde jag köpa nya fälgar pga Björkvik så nu får det vara nog,sen att det kommer 10 tals 335 or och övriga 400+ hk gör inte saken bättre.

    Men vi möts nånstans när jag fixar nya belägg,bromsslang,och nya fjädrar då en var sprucken igår på besiktningen.
    Jag tror att du kommer att köra ifrån mig men det är inte första och sista gången så det kvittar.Den går trots allt jämnt 90-205-210 med Thomas 335 med org program och steg 3 hårdvara,till 180 ledde man men han kommer sakta ifatt sen jämnade ut sig.Hade blivit ifrånåkt om vi försatte mer så det är ingen raket här inte Fälgarna väger 24 kg st så det svider faktiskt.
    Kör gärna mot edition30 om han tankar 98 oktan ha ha

    Mvh

  19. #19
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Skulle iof vara förvånad om Din lättare och mer effektfulla Ford inte tar denna Golfen men som sagt bara upp till bevis.
    Särås! Jag kan koppla på en husvagn efter så kör vi!

  20. #20
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Särås! Jag kan koppla på en husvagn efter så kör vi!
    Kan bli jämnt till första uppförsbacke då lär det gå tungt,lika tungt som en bil en sommar dag utan race soppa..

    mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin