Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 77
  1. #1
    GTI30EDITION
    Gäst

    Race på Björkvik Golf GTi 30 ED DSG by Stertman Motorsport vs Ford ST by Autotech.

    Halloj!

    Var och körde på Björkvik igår med min nya Ford. Rian var kameraman och jag gasade. Här kommer
    ett race mot Stertman Motorsports vassa Golf GTi 30 Edition med DSG, enjoy.

    Ford ST:n har exakt samma setup som en Ford RS.

    Först med 2 pers i bägge bilarna:

    http://www.garaget.org/video/109443

    Sen med 2 pers i Forden och en ensam i GTin. Jag fick nöjet att köra GTin.

    http://www.garaget.org/video/109445

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2011-08-28 klockan 15:12.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Härlig dag vi hade Martin,,Svaret vi fick på detta Event är att ingen Golf R, edi 30, pirelli mfl kan få ut 380-400 hk med k04 turbo,
    Forden i rejsen är bänkad till ca 380-390 i motorn och fullkommligt förnedrar Golfen, Och just denna Golf är rejält påställd av Stertman Motorsport, går riktigt fint med sina 330-340 hk
    Senast redigerad av anri52 den 2011-08-28 klockan 18:41.

  3. #3
    GTI30EDITION
    Gäst
    Jag tyckte det gick hyfsat mot steg 3 trimmade BMW 335or med.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Jag tyckte det gick hyfsat mot steg 3 trimmade BMW 335or med.
    Det kan man säga, lägg ut Stertman trimmade Bmw 335 också, riktigt fint rejs

  5. #5
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Det kan man säga, lägg ut Stertman trimmade Bmw 335 också, riktigt fint rejs
    Smäller upp den här med då på begäran.

    Forden mot en Stertman Stage 2 vässad 335, riktigt fint och jämnt race.

    http://www.garaget.org/video/109448

  6. #6
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Serkans bil har enligt oss ca 350hk i motor på vanlig handelsbensin vilket är det jag tror att Serkan använder.

    Forden har 344hk på hjulen och tar vi ca 10% av Serkans bil så landar han på ca 315hk på hjulen.
    Ser ut som att Din Ford går bra MArtin, bara att gratulera! :-)

    Gällande 400hk så är det vad en GIAC Golf R har bromsat i Australien, inget vi sagt i Sverige och vi kan inte ansvara för den bromsbänken.
    Vet inte heller hur bränslekvalitet var, tror däremot att Erik med sin snabba Golf R är rätt nöjd med sitt Europa rekord med Golf R idag, 12,49 och 176km/h.
    Vet inte vad han hade för bensin osv men antar att Erik kommer berätta mer om det i 402 meters tråden om Golf R.
    Erik fick efter första repan problem med en tändspole så rekordjakten på WR blev inte slaget idag som man kunde hoppats! :-(
    Men när det gäller Eriks bil så säger jag att med racesoppa har han nog uppåt 370-390hk, men svårt att säga exakt utan att bromsa bilen, den är snabbare än Serkans bil trots mer vikt och 4-wd även i 50-200km/h och 100-200km/h.
    Får säga att det beror en hel del på den extremt bra kylningen som Eurojet IC gör och den låga tryckförlusten osv.

    Martin hur mycket väger Din bil?

    Bra filmat grabbar!

  7. #7
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Serkans bil har enligt oss ca 350hk i motor på vanlig handelsbensin vilket är det jag tror att Serkan använder.

    Forden har 344hk på hjulen och tar vi ca 10% av Serkans bil så landar han på ca 315hk på hjulen.
    Ser ut som att Din Ford går bra MArtin, bara att gratulera! :-)

    Gällande 400hk så är det vad en GIAC Golf R har bromsat i Australien, inget vi sagt i Sverige och vi kan inte ansvara för den bromsbänken.
    Vet inte heller hur bränslekvalitet var, tror däremot att Erik med sin snabba Golf R är rätt nöjd med sitt Europa rekord med Golf R idag, 12,49 och 176km/h.
    Vet inte vad han hade för bensin osv men antar att Erik kommer berätta mer om det i 402 meters tråden om Golf R.
    Erik fick efter första repan problem med en tändspole så rekordjakten på WR blev inte slaget idag som man kunde hoppats! :-(
    Men när det gäller Eriks bil så säger jag att med racesoppa har han nog uppåt 370-390hk, men svårt att säga exakt utan att bromsa bilen, den är snabbare än Serkans bil trots mer vikt och 4-wd även i 50-200km/h och 100-200km/h.
    Får säga att det beror en hel del på den extremt bra kylningen som Eurojet IC gör och den låga tryckförlusten osv.

    Martin hur mycket väger Din bil?

    Bra filmat grabbar!
    Forden ligger på 1400kg tjänstevikt, det är alltså en lätt bil. Dock ska jag satsa på lättare fälgar till nästa säsong och försöka att få ner den lite (sänka bilen). Orginalfälgarna väger bly kan jag säga.

    Det var en mkt trevlig träff med gasglada galningar på plats, mer sånt!

  8. #8
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Kul att Ni hade en bra dag och att Ni hade kul!

    Jag undrar dock varför inte Bomis gamla bil hängde med Din bil bättre vet att den bromsats till ca 390hk på hjulen, det borde räcka en del.
    Dock så vet jag inte kondition på motor och övrigt sedan dess då den inte vart förbi oss på mer än 1 år och vi inte vet hur långt den rullat nu.
    För visst är det Bomis f.d 335;a Du kör mot?

    Som sagt Din bil går bra Martin, bara att lyfta på hatten och gratulera!

    Själv sitter man hemma sjuk så in i h*lvete annars hade jag nog åkt ner och titta iaf på Er!

  9. #9
    GTI30EDITION
    Gäst
    Nej jag tror den jag körde mot var en Coupé. Boomis bil var väl en fyrdörrars bil. Killen uppgav iallafall Stertman Stage 2 på bilen. Men jag kan ju ha fel?

    Den här 335an ska ha trimmats för någon månad sedan med Stage 2 har jag precis fått uppgift om.
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2011-08-28 klockan 16:26.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Fin tid på Golf Ren, men den gör inte 100-200 på 11,1 som Serkans bil gör,... 0-100 på ca 4 sec imponerar hur som helst..(Bra strip bil Golf Ren)
    Trevligt hade vi också..

  11. #11
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Fin tid på Golf Ren, men den gör inte 100-200 på 11,1 som Serkans bil gör,... 0-100 på ca 4 sec imponerar hur som helst..(Bra strip bil Golf Ren)
    Trevligt hade vi också..
    Personligen (men det är ju vad jag tror) så får nog Golf R:en tungt mot Serkans bil pga fyrhjulsdriften. Speciellt när dom kommer upp i fart. Men det är ju bara upp till bevis att killen dyker upp på nästa event, med gatsoppa eller race bränsle i tanken så kör vi ett par repor.

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Bra klipp du har i bilen Martin! Riktigt skönt motorljud bjuder den på också! Har du bytt HW så den liknar en RS och trimmat vidare därifrån? Riktigt bra att plocka ut 380+ hk och dessutom trovärdigt om du har bromsat 340+ på hjulen.

  13. #13
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Bra klipp du har i bilen Martin! Riktigt skönt motorljud bjuder den på också! Har du bytt HW så den liknar en RS och trimmat vidare därifrån? Riktigt bra att plocka ut 380+ hk och dessutom trovärdigt om du har bromsat 340+ på hjulen.
    Tackar!

    Enligt Autotech så har den exakt samma hårdvaru setup som Ford RS:en, vilket också är en stöddig bil med enbart avgas, intercooler och programvara. Då blir det liknande effekt i en sådan som den här.

    Jag tycker att den här bilen kan innefattas med ett enda ord, den är "skitkul". Den har mkt vrid, låter härligt med morret från turbo femman, den är mkt trevlig att köra när det svänger, dock skulle jag vilja optimera med Eibach fjädrar för att få ner den lite, men annars är det helt enkelt riktigt rolig bil rakt igenom. Den är absolut inte den snabbaste bilen som finns, men den har med tanke på inköpspriset väldigt mkt att ge för stålarna.

    Mvh
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2011-08-28 klockan 17:03.

  14. #14

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Den verkar vara riktigt varvvillig också! Vilken växel startar du på i rejs nr 1? Är det trean?

    Off topic: i länken där filmen mot 335:an finns talas det om "meth" till 335i, vad innebär det?

  15. #15
    GTI30EDITION
    Gäst
    Jag startar på 3ans växel, vilket jag är väldigt ovan med. Rian har ju koll på hur man startar från sin Svarta ED 30 han körde, men jag har lite att lära där, blir en del efter i starten som syns i filmerna.

    Jag är nog inte rätt person att utveckla som tekniska bitarna runt meth till 335orna, det jag vet är att det gör bra effekt i dom bilarna. Titta bara på Big Toms vassa 335:a. Det är ett Methanol insprut vad jag förstår iallafall.

  16. #16

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Med FWD och så mycket pulver så blir det sannolikt bäst att starta på trean trots att det är lite väl lågt varvtal i din maskin från 50 km/h. Tvåan lär väl spinna en del om man inte passar sig. Du får vara lite mer på hugget och "tjuva" lite mer på trean så du har börjat bygga mer ladd innan start.

    Aha, misstänke att det var något åt det hållet. De flesta trimmade 335rna verkar ha full avgas, IC och insug så jag var nyfiken på vad man ytterliggare kunde hitta på utan att börja byta laddare, injektorer etc. Såg filmer på Big Toms bil och den går ju som ett skott. När man lämnar en trimmad E61 M5 i fart så finns det inte mycket att klaga på.

    Du får också vara nöjd!

  17. #17
    GTI30EDITION
    Gäst
    Jag är mkt nöjd och förvånad, hade inte räknat med att hänga på en steg 3 335, för dom går riktigt bra.

    Bilen har ju eftermonterad Quife diff, men trots detta har jag inget fäste alls på 2an i torrt underlag, det släpper lite grann på trean med.

    Big Toms 335a är en best, kort och gott!

  18. #18
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Den bilen har inte vårt steg 2 vad jag vet, den har GIAC steg 2 mjukvara och möjligen en Wagner IC men vet ej downpipes och insug.
    Men trots det är det en väldigt bra skalp Du tagit Martin!

    Bara att lyfta på hatten!

  19. #19
    GTI30EDITION
    Gäst
    Ok! Då får jag justera detta i filmen! Tackar!

    Särås!

    Jag har fått reda på att bilen har följande:

    - Giac Stage 2
    - Wagner DP's
    - Wagner IC
    - DCI (Dual cone intake)
    - AR Oljecatchtank
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2011-08-28 klockan 23:27.

  20. #20
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Ok! Då får jag justera detta i filmen! Tackar!
    Det är helt ok.
    Men som sagt vi har tankat i GIAC steg 2 det är det vi gjort.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin