Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    GolfGTiSpecail
    Gäst

    Va satan gör jag med min Gti special 1983:a....

    Har ett projekt som blivit stående ett apr år pga. flytt osv.

    Allt finns det ör en Golf Gti 1983, som är portad och fått en slöare kam..samt oljekylare..
    Den var avsedd för att köra långlopp med men kördes istället ut på gatan.

    mycket fin i motor och låda. Dock rost på skärmar och huv vilket kan ases vara lite neggigt...det positiva är att jag införskaffat alla delar så det ligger nytt som kan fås med.

    Mycket fixat på den, nya ok -09, nya länkarmar -09, renoverade fjäderben -06...avställd sen våren -04...ny fjädring och dämpare -06...+mycket mer...

    Detta är en tämligen unik bil med sinnesjuk vägkänsla, det är som att köra en gocart..Ni som prövat vet vad som menas ni andra lider jag med


    ...men nu har jag kommit till energis ände ,.inte för att det är svårt utan för att jag tappat meket i mig...samt plats för det..

    är det någon som är intresserad så hojta till, vill ogärna säljan till någon som ska på och turba o skit..den är bra som den är tro mig...

    vill ni bara nostaligisnacka upp mitt humör kan det gå det med, -kanske gittan kommer ut igen...det viktiga är att hon slutar stå i ett garage hela livet...

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Om du ska sälja så finns en annonsmarknad här. Men jag tycker du ska ta dig tid och försöka bygga klart bilen eftersom det bara är några smågrejer som kanske tar en vecka i total tid att fixa om ens det. Sen kan du sälja den om du tröttnat på den, vilket du förmoderligen inte kommer göra när den står färdig.

    Välkommen hit förresten.

  3. #3
    GolfGTiSpecail
    Gäst
    nej det har du rätt i men jag tror fan jag tröttnat mer på projektet än bilen..bilen kan man ej tröttna givetvis..-tackar(..tror det är välkommen åter dock ..-var medlem när jag var ny me kortet för en sådär tio år sen..)

  4. #4
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    bli medlem igen, gör klart bilen, njut av den i många år med likasinnade =) problem solved.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Sälj den till nån som har orken att göra klart den och köp dig en färdig bil som du kan njuta av istället, livet är för kort för att gå runt och ha ångest över en massa surdegar man inte hinner med......

  6. #6
    polomannen
    Gäst
    Vi har en 82-a som står i garaget....så man blir intresserad av din bil......när man läser detta helt klart....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin