Resultat 1 till 19 av 19
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261

    ABS problem polo 04, 9n

    Körde för någon vecka sedan en sväng, när jag sedan startade bilen igen lös abs lampan. Åkte till en bekant som kopplade upp bilen mot datorn, visar sig att felkoden är ;
    - Abs hydralpump
    - kretsfel
    - permanent
    kod, 1276

    Är de alltså abs hudralpumpen som lagt ner? Jävligt dyr pryl beg. Kan bara tänka mig va den kostar ny, helvete. Ja som köpte en bil för att slippa problemen haha....

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Kanske ett intressant alternativ OM nu enhetren är trasig : http://innosund.com/content/view/17/52/

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Du har kollat med en Vag com eller hur?

    Om du pmár mig med dina bil uppgifter så kan jag kolla på jobbet om det finns nån teknisk lösning på problemet.

    Annars verkar ju Henriks förslag kanon!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    tja lars, nej de var mekonomens program som körs av bosch. Ja ska spruta elektronikspray på samtliga 4 givare först. Vore jätte snällt lars om du kunde kolla upp detta, UPG643. Motorinformation: BBY 55kW

    Va är skillnaden mellan abs hydralaggregat och abs hydralpump?

  5. #5
    polomannen
    Gäst
    Danne funkar torkar motorn bak på den.???
    Om den inte gör det så kolla 10 amp säkringen i boxen den hänger också ihop med ABS pumpen.
    Kolla även säkringarna i säkrings boxen över batteriet.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Manfred T
    Medlemsnr
    4532
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    486
    Citat Ursprungligen postat av polomannen Visa inlägg
    Kolla även säkringarna i säkrings boxen över batteriet.
    Jag sätter en halv ostfralla på att du hittar felet där. Titta efter en hårfin spricka i en av bladsäkringarna (det är de grova säkringarna som sitter bultade med M6'or).

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    polomannen, bakretorkaren fungerar. Ja kollade även säkringarna och dom såg hela ut ska kolla igen, kan de vara så att en givare är trasig eller är de hela pumpen som lagt ner? Körde helt vanligt sedan när ja startade så lös abs lampan och jag har inte haft några problem tidigare, inte små lyst till o från eller dålig abs bromsverkan, bara kom sådär.

  8. #8
    polomannen
    Gäst
    Kolla felkodena och kolla ved den säger då.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    ja en bekant ska kolla dom på vag. En ny kostade bara 13500, dra åt h..... =) De löser sig alltid, tar de efter att man köpt nya däck till G60.
    Frasse har du bytt några sådana, va man bör tänka på tex. ?

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Kollade idag och fanns inget på ditt chassi nr...dvs ingen quick fix lösning från pappa Lars.

    Jerry får fixa en via lager saldo fel ;-D

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    va menar du me o kika på chassi nr? Min motor e bytt av förra ägaren, kan de spelat in att du inte hittade något? Va du nu luskade efter =)

  12. #12
    polomannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    ja en bekant ska kolla dom på vag. En ny kostade bara 13500, dra åt h..... =) De löser sig alltid, tar de efter att man köpt nya däck till G60.
    Frasse har du bytt några sådana, va man bör tänka på tex. ?
    Jag har inte byt utan har haft ut dom och kollat med inno-sound....men dom kunde inte laga det.
    Men på en som jag hade kunde jag faktisk själv fixa det....efter massa ommoment.

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    okioki, ja de löser sig på något sätt

  14. #14
    Delin
    Gäst

    Löste sig problemet?

    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    okioki, ja de löser sig på något sätt

    Har samma felkoder på min Polo, har du några ledande tips?

  15. #15

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    kanske detta kan vara ett ekonomiskt alternativ:
    http://www.ebay.de/sch/ABSHydraulikb...lo+ABS&_sop=15

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Ja de löste sig, tidigare ägaren hade gjort någon konstig koppling vid batteriet uppepå tror jag. Den var inne på felsökning hos vag.

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    om nån mer skulle ha problem med trasigt abs-aggregat/styrenhet så hojta till, har en sådan klump liggandes..

  18. #18
    Delin
    Gäst
    Okej.
    Jag kollade säkringen som sitter i batterilocket igår, den va märkligt nog av.
    Problemet jag haft är att den loggat fel till och från, den har var problemfri varannan dag typ.
    Som många andra tipsat om så har inte säkringen brunnit av utan bara spruckit och den leder tydligen igenom tillräckligt för att får skräpet att lira imellanåt.

    Ska prova med en ny säkring först och om inte det går så återkommer jag om ett eventuellt köp av ABS-enhet

  19. #19
    polomannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Delin Visa inlägg
    Okej.
    Jag kollade säkringen som sitter i batterilocket igår, den va märkligt nog av.
    Problemet jag haft är att den loggat fel till och från, den har var problemfri varannan dag typ.
    Som många andra tipsat om så har inte säkringen brunnit av utan bara spruckit och den leder tydligen igenom tillräckligt för att får skräpet att lira imellanåt.

    Ska prova med en ny säkring först och om inte det går så återkommer jag om ett eventuellt köp av ABS-enhet
    Då kommer att lösa sej.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin