Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    rambomyran
    Gäst

    Golf IV 2,3L v5 -99 byte av luftfilter och avgassystem frågor

    Hej, Har som rubriken säger en golf 4, Den är helt orginal. Mina frågor är om de är vanligt att LMM går i graven om jag byter ut orginal filtret mot antingen ett öppet eller ett sport filter? Sen undrar jag också om bilen skulle gå bättre av att byta filter samt avgassystem? många olika bud kring detta. Om den skulle gå bättre vilka alt skulle ni rekommendera? som ni förstår så vill jag hotta upp det tyska stålet lite, Och är jag helt ute och cyklar med filter och avgassystem så kom gärna med andra förslag. /rambo

  2. #2
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Golf-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Trywall
    Medlemsnr
    244
    Ort
    Vimmerby/Storebro
    Inlägg
    443
    Angående luftfilter och att lmm går sönder beror ofta på att man oljar in filtret för mkt så
    det kommer in olja och förstör lmm. Om bilen går bättre eller sämre tvista de lärde-
    Jag tror inte det blir någon större skillnad, det måste göra större ingrepp på motor i så fall

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Öppet filter (gjärna med skiljevägg = konstant kalluft)
    extraktor, downpipe och större avgas gör garanterat mer effekt på en turbospis, inte lika mycket på en motor utan turbo. Sugmotorerna vill till skillnad från turbo ha lite motstånd.
    Insugs + avgas-ljud blir sportigare iaf ;-)

    Komplettera med ett chip så kanske du får några extra ponnysar
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin