Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 92 av 92
  1. #81
    krimuz
    Gäst
    aha okay, för mitt insug är orginalt och har därmed inget utag för bränsletrycksregulator, Eftersom jag tidigare hade k jetronik nu bytt till lite nyare. det enda utaget som finns är det till bromsklockan. hur gör jag då?

  2. #82
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Jag förstår inte riktigt, hur ska du kunna använda digifant 1 om du inte har fuelrail?

  3. #83
    krimuz
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sweeper Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt, hur ska du kunna använda digifant 1 om du inte har fuelrail?
    jooo men det är det jag ska använda fuel rail men vakuum slangen som går från bränsleregulatorn som ska till insuget är var som är felet. vart kopplar jag slangen vart i insuget? Tänk såhär jag har tidigare inte haft någon bränsleregulator så det finns ingen kontakt ifall jag nu inte ska svättsa dit en egen förstår du nu?

  4. #84
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    På Ke-jeten så har man en bränsletrycksregulator också om jag inte är helt fel ute, sitter framför bränslevågen. Därifrån går en slang till spjällhuset. När jag installerade från ke-jet till digifant 2 så anslöt jag vakuum slangen från spjällhuset till den nya btr på fuelrailen!

    Är inte säker om k-jet har också sån men den borde ha det!

  5. #85
    krimuz
    Gäst
    aha där ser man lät mig något varje dag. men du har du kanske en bild på det?

  6. #86
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Det var faktiskt inte från bränsletrycksregulatorn den gick! det var från annan sak som jag inte vet namnet på men den är kopplad till kolfiltret.

    http://img835.imageshack.us/i/img0302m.jpg

    http://img862.imageshack.us/i/img0214t.jpg

    Annan fråga, hur tänkte du lösa med spjällhus? det är väl inte samma på g60?

  7. #87
    krimuz
    Gäst
    om det är den som du visade så tog den vakuum från samme ställe som bromsklockan gör
    ja du kan posta en bild hur jag har tänkt mig

  8. #88
    krimuz
    Gäst
    här har du lite bilder



    Har du kanske en blekaste anning om vad jag ska göra med?

  9. #89
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Tomgångsmotorn? den ska vara kvar!

  10. #90

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    den är inte ett "måste".. om du kan leva med en 2-300rpm högre tomgång vid kall motor.. men den är trevlig att ha för en lite jämnare å lugnare tomgång.

  11. #91
    krimuz
    Gäst
    okay så jag kan alltså sätta dit en plåt bit dä bränslet ska in?
    Man räknar alltid väll alltid från vänster från höger då jag ska koppla spridar bryggan?

  12. #92
    krimuz
    Gäst
    Tjenare det var tag sen..
    Men du snook jag har stött på ett problem.. Bränslepumpen startar inte när jag vrider på täning vet du kanske va det kan vara har bytt relä måste vara något med kablarna

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin