Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469

    Billiga Rallyben till Golfar finns det?

    Om man vill sänka sin Golf finns det ju hur mycket som helst att tillgå på diverse olika marknader i sverige och utomlands men om man vill ha nåt hårt men högt, dvs ett rallyfjäderben i lågprissortimentet hittar jag inget.

    Någon som har tips på vad man kan hitta prisvärda fjäderbenssatser eller plocka ihop motsvarande ifrån för att kunna kallas lågpris. Användningsyftet är ju inte rally utan den enklare formen som kallas regualityrally, inte riktigt samma krav eller slitage men hårdheten och höjden krävs ju.

    Eller är det enda rätta att leta begagnade riktiga rallyben:/.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Du skulle ha letet för 2 månader sen, fanns 2uppsättningar bilstein rallycoils nyrenoverade av sellholm + en uppsättning bowi(e) rallycoils bak uppe i kalix, till väldigt bra pris (2000/set fram och 2800 bak inkl bussningar).

    Jag letade lite efter Bowi(e) men hittade inget, det kanske är nåt att kika på?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Vad är billigt i rallysvängen då?
    Det är ju helt andra priser än gatbilar iaf.

    Går ju att plocka ihop ganska ok ben själv ju om du vet vad du vill ha.
    Sedan att Beg är billigare det är ju klart men då är de inte samma sak.

  4. #4
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag sålde mina rally-ban fjäderben billigt för ett tag sedan dom var billiga och bra,

    Begagnat är det som gäller svårt att hitta annat om du ska ha rallyprylar men fulcoils med andra fjädrar skulle säkert funka fint i den klassen du pratar om.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    fulcoils med andra fjädrar skulle säkert funka fint i den klassen du pratar om.
    Jag skulle INTE vilja köra med mina "fulcoils" i skogen om bilen är lite högre.
    Höjde ju min till Besiktningen och bakstötdämparna fungerade ju så, garanterat att man gungar av i nån rolig kurva!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Bilsteininsatser , rätt fjäder och bygg egna!

  7. #7
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Det jag funderade på var som sagt fulcoilsens motsvarighet till rally, dvs en komplett fjäderbenssats för 3" eller liknande, hittar ju bara lågbyggande skräp på e-bay också. Bilstein är ju inte billigt direkt, bra i och för sig, borde ju finnas en del beg att leta bland men nu var det nytt billigt men inte lika bra jag funderade på om det fanns.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Per,
    Kolla med www.rallydelar.se

    /Ulf

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    En kille säljer rallyben från Bowi här: http://vwgolf.se/viewtopic.php?t=23220

  10. #10
    m a t t e
    Gäst
    Finns ju billiga k-sport fjäderben för rally på grus, vet inte hur dom är men det du ska ha det till räcker det säkert långt.

    http://www.raidopower.se/ksport-rall...oilovers/937-0
    Senast redigerad av m a t t e den 2011-01-28 klockan 23:42.

  11. #11
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Matte>> Det var ju ett alternativ åt rätt håll även om det var 3x pengarna vad fulcoils för sänkning ligger på men det verkar vara dåligt utbud på det. Beg är nog den bästa vägen om det ska bli budget nog
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin