Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    maverick1714
    Gäst

    Funderingar kring byte av bromsbelägg på en Golf R32 MkV

    Jag har funderingar på om det behövs några speciella verktyg för att kunna göra det själv? Har gjort det själv förr på alla mina bilar men aldrig på en så pass ny bil så jag undrar om där är nåt speciellt man ska tänka på? Det jag tänker mest på är alla dessa ESP,ABS.... system om de kan påverkas.

  2. #2
    itouch
    Gäst
    Samma princip, ha ett kolvverktyg för att pressa in kolven bara, biltema har ett billigt passande vw. Inga konstigheter alls.
    Senast redigerad av itouch den 2011-01-13 klockan 11:25.

  3. #3
    Särkelä
    Gäst
    för o trycka in kolvarna fram behöver du bara en polygrip.. men bak behövs ett verktyg för o pressa in kolven samtidigt som den snurrar.. finns o köpa på lite olika ställen..

  4. #4
    itouch
    Gäst
    Den funkar lika bra fram som bak, tycker inte om att dra ihop med en polygrip.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Den funkar lika bra fram som bak, tycker inte om att dra ihop med en polygrip.
    Må vara en smaksak men jag har dragit in kolven (pressat) med Poly fram i snart 10år..aldrig misslyckats.
    Så har man en stor poly och en 7mm insex hylsa så är man good to go (+ en hyffsad verktygs låda).

  6. #6
    maverick1714
    Gäst
    Tack för alla svaren och jag hittade dessutom en GDS på nätet:
    http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3942932

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin