Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696

    Startmotorn död ? Golf mk3 Tdi

    Som frågan lyder...

    Skulle för några dagar sen starta bilen, startmotorn gick runt och sedan sluta den snurra.

    Händer absolut inget när jag sätter nycklen i startläge.
    Tittar då och finner att en bladsäkring i motorutrymmet som troligen är till glödningen är kass.
    Dock glöder lampan, men ja byter denna säkring, där hållaren är rätt sönderbränd.
    Så jag tror ja får fixa ny hållare, men vw ville ha 900 pix så skroten nästa..

    Men kan startmotorn ha gått sönder eller skall jag leta efter andra saker först ?
    Batteriet står på recond nu så att ja får det fulladdat då det varit lite segt i kylan.

    Startmotorn gick segt och har gått segt länge precis som om man har dåligt med kräm i batteriet.

    Golf Mk3 Tdi 96a 1Zmotor

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Har du inget annat batteri du kan prova med?
    Eller kör med startkablar från någon bil.
    Prova då som vanligt å sen koppla bort ditt battei å bars kör på den andra bilens batteri å se om det ä någon skillnad.
    För om ditt batteri ä dåligt kan det kvitta att du kör med startkablar. Den kan bli lika seg ändå.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    När ja hade startkablar så hände inget, inte ens en tillstymme till att försöka.

    Tänkte ja skulle också lägga den i växel o rucka lite så att inget fastnat så att säga
    Batteriet är väl fulladdat om nån timme eller 2.

    Det är 1 år gammalt 90A tecnica batteri.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Batteriet är helt och fungerar.
    Testa på en annan bil efter att ja laddat det och sedan testa på varianten o då händer inget.

    Finns det nån säkring till startmotorn eller ?
    Kanske nått relä?

    Mina böcker som följde med bilen är på tyska.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Kan det vara så att det är nycklens startkrans eller vad det heter som e kasst ?

    Så man kanske skall prova med ström direkt från batteriet och till startmotorn ?
    Vilken anslutning skall man mata med ström då ? Har glömt...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin