Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    liamsaga
    Gäst

    bytt topp från vento 96 till passat 92,,men inget komp

    hej,,köpte en passat för några veckor sen,,och försäljarn sa att dom bytt toppen,,för att bilen kokade,,dom har satt dit en topp från en vento årsmodell 96,,och min passat är en 92 med 1,8i abs motorn,,,nu till problemet,,bilen startar men så fort jag gasar så dör den,,o sen när jag startar igen,så är kompet helt borta,,,,då får jag vänta en stund då är kompet tillbaka,,,så min fråga är,,, vad orsakar detta,,,min egna uppfattning är att det stämmer inte med oljetrycket med den toppen så lyftarna stänger inte ventilerna ordentligt,blir för högt oljetryck,,,,,,, men när den stått på tomgång en stund typ 5 min,,då kan jag gasa o köra med den,, snälla hjälp mig med detta problemet,,..är ventos topp kompatibel med min passat med abs motor,och en fråga till ,är det hydraliska lyftare på abs motor 92,,eller är det mekaninska,,mvh

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    Vad heter motorn som toppen kommer ifrån? Är det från en 1.8 så ser inte jag nåt som skulle kunna strula.
    VW har haft hydrauliska lyftare sen tidigt 80-tal på sina personbilar.

  3. #3
    liamsaga
    Gäst
    jag vet inte från vilken maskin den kom ifrån,,men antagligen en 1,8.. undrar om det är nån skillnad på lyftare eller om oljepumpen eller oljereturen det är nåt fel på,,,för när jag bytte oljefiltret så passa inte det,,men det skulle vara till en passat 92 med abs motor,,det passa i gängorna men det tog imot,,det bottna inte,,,men det såg jag inte först,,så jag startade o den gick kanon bra,,kunde gasa när den va kall,,men det pissa ut olja,,,,det va då vi tänkte att det måste va nåt fel på oljetrycket eller något med lyftarna,, sen köpte jag ett oljefilter som va till en 96 då passa det,,men då va problemet där direkt,,så snälla hjälp mig,,va är problemet,,har någon nån ide va jag ska göra,,,

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin