Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    ZappA
    Gäst

    klonkande ljud på en mk1 gti

    Hej

    jag har under några månaders tid haft ett klonkande ljud som har kommit och gått. och ska försöka beskriva det så gott det går..

    jag varmkör bilen och sen så fort jag släpper upp kopplingen så börjar det klonka vänster fram vid hjulet låter det som. trycker ner kopplingen och det slutar. om jag bromsar så kommer det fram ibland. gasar på lite så kommer det fram ligger på låga varv e det borta. svänger och gasar på så kommer det.

    klonket har kortare intervaller ju högre varv motorn har (oftast vid gas på dra)
    och ibland i samma takt som hjulen snurrar( vid låga varv + när man svänger)
    och i bland helt oryttmisskt.

    det kommer och går kan va borta i några dagar sen komma igen. har hissat upp bilen kollat så länkarmar osv sitter fast.
    bytt gummi upphängnigar till avgasröret.


    en annan fråga vad e det för stag som går imellan båda bärarmarna som sitter fästa uppe på bärarmarna (k-stag???)
    hur kommer det sig att jag inte hittar detta stag på mekonomen? görs det inte längre?

    mvh simon

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel jönsson
    Medlemsnr
    3641
    Ort
    malmö
    Inlägg
    329
    hur långt har bilen gått? kan vara vevlager/ramlager kanske.
    staget heter kränghämmarstag. säljs inte som reservdel längre tror jag. men det säljs bussningar till det.

    daniel

  3. #3
    ZappA
    Gäst
    bilen har gått lite ca 19500 mil. det låter från vänster framhjul och känns pyttelite i golvet brevid kopplingen och nästan varje gång det låter mycket så börjar ratten att skaka rätt mycket.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Urtrampningslagret eller något annat i växellådan låter det som ?
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  5. #5
    ZappA
    Gäst
    det e ju svårt att lyssna efter det i verkstaden eftersom det endast händer under färd. men fler förslag skulle uppskattas bara saker jag ska kolla osv

  6. #6
    ZappA
    Gäst
    ingen som har nån idea?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin