Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Katalysator

  1. #1
    sonite
    Gäst

    Katalysator

    Jag har en Golf GTI 16v -89 (PL motor) Vilket betyder att jag har en katalysator...... finns det något som säger att katalysatorn i sig måste fungera på besiktning osv.... Skulle jag kunna ta ur innehållet i "katten"?? Inga myndighetsproblem?

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Tom kat = konstiga avgasvärden.
    Den sitter där av en anldening och det finns en anledning till att SBP tar avgasprov.

    Bedöm själv utifrån det svaret.

  3. #3
    sonite
    Gäst
    Är det några skillnader mellan Katalysatorn på en Golf 2 Gti och Golf G60???

  4. #4
    sonite
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sonite Visa inlägg
    Är det några skillnader mellan Katalysatorn på en Golf 2 Gti och Golf G60???
    Ingen som vet?

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Det är inte samma katalysator i alla fall, olika nummer på dom vad jag kommer ihåg. Men det går säkert att få dit den.

    Jag kör med en universalkatalysator och det funkade genom besiktningen också.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  6. #6
    sonite
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    Det är inte samma katalysator i alla fall, olika nummer på dom vad jag kommer ihåg. Men det går säkert att få dit den.

    Jag kör med en universalkatalysator och det funkade genom besiktningen också.
    Jag funderar på att köpa en Universal sportkatt från katalysatorteknik.com
    Kan man tjäna 1-2 hästar på en sådan katt? Eller är det lika bra att köpa en keramisk? Något tips på andra ställen med bra priser?

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Jag har en metallisk sportkat från katalysatorteknik, funkade genom besiktningen för mig, men kräver lite mer värme för att tända upp verkar det som ...

    när bilsport byggde sin golf testade dom med två olika katalysatorer, en metallisk och en original. Skillnaden var 1-2hk om jag kommer ihåg rätt.
    Senast redigerad av razer den 2007-07-04 klockan 17:20.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  8. #8
    sonite
    Gäst
    Tack för svaret!! Det lutar åt att jag köper den oxå! Men som sagt... det där med mer värme.... är ju bara att ta ett extravarv runt stan innan besiktningen annars

    Helt appropå.. jag visste inte att man kunde få pengar för sin gamla trasiga katt..... men tydligen finns det företag som köper upp dem
    Senast redigerad av sonite den 2007-07-04 klockan 19:18. Anledning: Mer info..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin