Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 53 av 53
  1. #41
    vw-fantast
    Gäst
    Hej

    Måste komma med en kommentar om vägarna i min hemstad Karlstad. De är inte under all kritik, de är mkt mkt sämre än så. Får köra slalom mellan hjulspåren och gena över hjulspåren. Ska jag korsa en genomfartsled får jag ont i ryggen av puckelpisten jag kör över. Kommunen har lovat att satsa mer på lokala vägar och hoppas verkligen så sker lagomt tills jag fått på andra fjädrar på min 19 tum besatta R. Tur i oturen är att bilen använder jag yttrst lite i centrala Karlstad där vägarna är sämst.

    Är det någon som har koll på om det finns en stad i vårt land med sämre vägar och över 50 000 invånare än Karlstad, jag har aldrig upplevt det i alla fall?


    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Kör ganska mycket motorväg till jobbet och dålig landsväg över Dalsland. Vägarna där jag bor är sådär, en del kullersten finns kvar och den är mycket ojämn. Kör även en del i Karlstad och där är vägarna under all kritik.

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av vw-fantast Visa inlägg
    Hej

    Måste komma med en kommentar om vägarna i min hemstad Karlstad. De är inte under all kritik, de är mkt mkt sämre än så. Får köra slalom mellan hjulspåren och gena över hjulspåren. Ska jag korsa en genomfartsled får jag ont i ryggen av puckelpisten jag kör över. Kommunen har lovat att satsa mer på lokala vägar och hoppas verkligen så sker lagomt tills jag fått på andra fjädrar på min 19 tum besatta R. Tur i oturen är att bilen använder jag yttrst lite i centrala Karlstad där vägarna är sämst.

    Är det någon som har koll på om det finns en stad i vårt land med sämre vägar och över 50 000 invånare än Karlstad, jag har aldrig upplevt det i alla fall?
    Jag är helt enig. Tog nog i lite underkant vad det gäller vägstandarden. Har svårt att tänka mig att någon stad i Karlstads storlek har i närheten av så dåliga vägar. Standarden påminner, får man anta, om den i de fattigaste delarna av Östeuropa, typ Rumänien och Bulgarien.

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Och ändå kör ni med 19" ? :-) Jag hade kört 17", max.

  4. #44
    mr_mike
    Gäst
    En GTI ska vara RÖD !!!! Och allra helst med DSG låda hehe ...


    /Micke

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Och ändå kör ni med 19" ? :-) Jag hade kört 17", max.
    Resonerade alla på det sättet så skulle större delen av Sveriges befolkning köra gamla Land Rover. Du kanske inte bryr dig om utseendet på bilen, är det därför du kör Passat R-Line istället för V70 med 15"? ;-)

    Dessutom så är det ingen jättestor skillnad på 17 och 19" vad det gäller stötighet.

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av mr_mike Visa inlägg
    En GTI ska vara RÖD !!!! Och allra helst med DSG låda hehe ...


    /Micke
    Ja röd eller vit så den ser ut som alla andra GTI:er... ;-)

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Resonerade alla på det sättet så skulle större delen av Sveriges befolkning köra gamla Land Rover. Du kanske inte bryr dig om utseendet på bilen, är det därför du kör Passat R-Line istället för V70 med 15"? ;-)

    Dessutom så är det ingen jättestor skillnad på 17 och 19" vad det gäller stötighet.
    Jag hade hellre kört med 17” av flera skäl, exempelvis lägre ljudnivå, högre komfort, lägre däckkostnader med mera. Men R-Line TDI levereras med 18” så det fanns inget val. Har faktiskt funderat på att sälja dessa hjul och köpa nya VW 17” och ändå är inte vägarna här någon katastrof. Jag ser nog ingen större skillnad på 17” och 18” rent utseendemässigt, snygg storlek båda två :-)

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Nu har sommarhjulen åkt på... Det blev Interlagos-replika 8*19" ET45 med Kumho Ecsta KU31 235/35-19. Tycker silverfärgade fälgar bryter snyggare mot färgen, tycker dessutom fälgmodellen passar bättre på bilen.










  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Riktigt snyggt. Det är passat CC som har dom va?

  10. #50
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Hej

    Vackert att titta på! Snö högarna runt om på bilden – sådana har vi inte i Halmstad längre.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  11. #51

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Snyggt! De är riktigt fina de där fälgarna också!

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    Riktigt snyggt. Det är passat CC som har dom va?
    Det stämmer, Passat CC och Scirocco...

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Snyggt med VW originalutseende.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin