Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Exelon
    Gäst

    Skivor/belägg till IV r32

    Jag letar efter slitsade skivor till bilen och lämpliga belägg.
    Har så dålig koll på vad som är bra och dåliga grejer, där är jag väldigt tacksam om någon med kunskap kunde hjälpa mej.
    Dom ska vara helst vara bättre än org och priset får vara runt där med.
    Är både fram å bak men det är bak som det börjar bli riktigt dåliga.
    Spelar ingen roll vilken tillverkare det är bara det blir bättre än orginal.
    Eller går det att uppgradera bakbromsarna med större skivor och ok för en skälig peng och inte allt för mycket modifikationer?

  2. #2
    flakes
    Gäst
    Jag vill gärna ha svar på exakt samma frågor
    Min r32 har riktigt slitna skivor både fram och bak. Det gnisslar dessutom ordentligt när man bromsar vilket är riktigt irriterande.
    Jag har inget emot original skivor, men skulle gärna ha slitsade skivor för utseendets skull. Så vore najs om man kunde hitta några bra såna till någorlunda rimligt pris.

  3. #3
    Exelon
    Gäst
    Vet att det går att få tag i Brembo max slitsade till bakbromsarna, men fram har jag ingen aning. Och vad som är bra och dåliga belägg det är rena djungeln.
    Såg att du är från Örebro, köpte min r32 där ifrån i våras. Blå med ett R nere framför bakhjulen.

  4. #4
    flakes
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Exelon Visa inlägg
    Såg att du är från Örebro, köpte min r32 där ifrån i våras. Blå med ett R nere framför bakhjulen.
    Jasså där ser man Jag har sett en blå R32 här i örebro, men det var riktigt länge sen. Tror det är ett par-tre till som rullar runt här, men dom är väldigt ovanliga. Jag köpte min från stockholm för några månader sen.

  5. #5
    Exelon
    Gäst
    Ja jag är då själv här uppe! såg en V r32 men dom är ju så vanliga, det är ovanligare med IV.
    Ska skicka och höra med pean Sweden då dom verkar ha lite olika skivor och belägg i lite olika klasser/priser. Kanske blir stop tech skivor. Såg dom hade nya bromsslangar med.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Varför inte köpa nya skivor och sen är det ju bara att slitza skivorna hos tex

    http://www.rolleslitz.se/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin