Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    NIKKELICIOUS
    Gäst

    Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas!

    Tjenare, Golfen min har nu fått en sjukdom..

    Först hade den ingen tomgång, Sen kollade jag på förgasaren och tog lös å smörjde all el med elspray.. Då vart det skillnad, Tomgång fanns dock 3000rpm typ.. Så fick göra en tattarlagning med ståltråd så den spänner åt reglaget..

    Men idag så hände det igen.. Ingen tomgång alls, Bilen vill dö när man är ute och åker å gasar på vid tex omkörning, 65 till 80 km/h på 8 sekunder?? :O Finns tomgång 200 rpm kanske när den är varm, men orkar knappt hålla igång, vid kall så dör den direkt..

    Vad kan vara fel?? Alla tips uppskattas och ska testas!


    Är en Golf 2 med Pierburg Förgasare, Hört att dem har mkt problem så har någon en liggandes eller ett insug plus en annan förgasare så hojta till!

  2. #2
    NIKKELICIOUS
    Gäst
    Ingen??

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344
    ÄR osäker men du har har ingen gummipackning mellan förgasare och insug? Den spricker när den blir gammal och när motorn rör sig kan förgasaren ta "tjyvluft" där med underlig motorgång som följd? Om du har motorn igång och juckar lite försiktigt på förgasaren och gången ändras, då ska man nog undersöka förgasarfotspackningen. Den är inte då dyr, tror den finns på biltema numera.

    Lycka till!
    Mvh
    mt4base

  4. #4
    frejd
    Gäst
    Hej

    Är det inte packningen, så kan det mkt väl vara en vaccumslang som spruckit eller lossnat. Kontrollera dessa främst vid anslutningarna. Du kan kontrollera både vaccumslangläckage och förgasargummiläckage med hjälp av startgas. Spruta på lite gas runt förgasaren då motorn är igång, ökar varvtalet, läcker det ngn stans.

    Ofta sitter det ett "kopplingschema för vaccumslangar på insidan av huven. Det har hänt vid ett flertal tillfällen att jag stött på felkopplade vaccumslangar på just golfar..

  5. #5
    polomannen
    Gäst
    Kolla alla vacumm slangarna.
    Kolla förgasar foten.
    Kolla alla kontakterna.

    Har du förtförande inte hittat felet så har jag en förgasare liggande till PN motor.
    Skicka pm isåfall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin