Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    DanneJ
    Gäst

    Golf GL -91 beter sig konstigt

    Tjena!

    fick lite huvudbry idag, golfen startade inte...

    Hade kört hem från mitt jobb, stått på tomgång utanför sambons jobb i ca 10 min och sedan kört till ica och
    parkerat. var borta 5 min och sen startade inte bilen, bensinpumpen gick å gott om kräm i batteriet, men inte ett tecken på att startmotorn ville vara med. inte ens ett klick.

    gick och hämtade sambons bil, åkte hem och hämtade sån där sprej mot korroderad elektronik då det var väldigt ärjade kontakter på startmotorn.

    kommer tillbaka till golfen ca 20 min efter att jag lämnat den och tänker att jag ska fan testa att starta en gång innan jag använder sprejen. och se på fan, aset startar

    nån som har en idé om vad som hände/har hänt?

    vill ju helst slippa sånt igen...

    /Danne - nyfödd golf-fantast

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Kan ju vara så att startmotorn inte är riktigt kry och börjar fälta när den blir väldigt varm, som dem i vanliga fall blir när man står på tomgången länge. Då brukar den inte vilja vara med riktigt förränn den svalnat igen. Händer det igen så kanske du skulle byta startmotor eller få den du har renoverad.

  3. #3
    DanneJ
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kim_gulle Visa inlägg
    Kan ju vara så att startmotorn inte är riktigt kry och börjar fälta när den blir väldigt varm, som dem i vanliga fall blir när man står på tomgången länge. Då brukar den inte vilja vara med riktigt förränn den svalnat igen. Händer det igen så kanske du skulle byta startmotor eller få den du har renoverad.
    Låter som att du har rätt, blir väl till att renovera denna eller hitta en på skroten! Tack för snabbt svar /Danne

    Och förresten, någon som vet var jag kan få tag på en renoveringssats till en startmotor? druga 2000 kr för en ny känns inte så roligt i en bil för 5000. köpa begangnat går väl, men samma problem kommer igen förr eller senare.
    Senast redigerad av DanneJ den 2010-05-24 klockan 21:48.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin