Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    bcr
    Gäst

    Någon som testat PPC 3?

    Har en GTI VI och är lite nyfiken på BSR och deras nya PPC 3.
    http://sv.bsr.se/products/ppc/ppc3/

    Någon på forumet som testat?

    /Håkan

  2. #2
    PSJ
    Gäst
    Yess har det i min, vad vill du veta?
    Jag har dock bara haft det i ca 1 vecka och den går bättre, märks framför allt på låga varvtal.

  3. #3
    bcr
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av PSJ Visa inlägg
    Yess har det i min, vad vill du veta?
    Jag har dock bara haft det i ca 1 vecka och den går bättre, märks framför allt på låga varvtal.
    :-)
    Givetvis vill jag veta hur stor skillnaden är vilket kanske är svårt att definiera.

    -Hur förändras karaktären på motorn? Blir det någon "ketchup-effekt" på högre varv? Eller är förändringen mest på låga varv?
    -Blir gasresponsen "rappare" eller oförändrad?
    -Bränsleförbrukning? Upp, ner ?

    Har du jämfört med Bluefin som säljs av MotorNord?

    /Håkan

  4. #4
    PSJ
    Gäst
    Jag har inte jämfört med andra firmor mer än ren data där BSR inte ligger så bra till. Min gissning är att om du är ute efter maximal prestanda bör du nog inte köra på BSR.
    I mitt fall ville jag ha en piggare bil och därför ett chiptrim, men BSR är mig veterligen ända firman som erbjuder en dator som man får med för att kunna göra förändringar själv. Vill inte vara beroende av en verkstad..

    Motorn blir som sagt framför allt mer vridstark och det gör att gaspådraget blir jämnare om man jämför med original som verkar ha en puckel på det högre registrera.

    Jag tyckte gasresponsen blev rappare och kanske lite känsligare.
    Bränsleförbrukningen kan jag inte säga nått om då jag inte gjort några noggrannare tester men jag tror det är ganska likvärdigt.

    Jag har hittills inte pressat bilen så sjukt hårt då vintersulorna fortfarande sitter på.


    Jag återkommer när jag gjort ytterligare tester.

  5. #5
    bcr
    Gäst
    Tack.

    Ser fram emot mer information ;-)
    Hur mycket hade din bil gått när du skaffade PPC 3?
    Ska man vänta tills bilen gått 500 mil?

    Bluefin erbjuder ett liknande system, se http://www.motornord.se/system/speci...D=3050&FID=313

    /Håkan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin