Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127

    Fungerar en GTI Mk6 som familjebil?

    Ska sälja mondeon, inte för att det har varit dålig på något sätt, men vi vill ha en mindre bil som är kul. Är det någon här på forumet som har erfarenhet av Golf som familjebil? (4pers)

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    beror ju lite på hur gamla barnen är, hur ofta ni åker 4 st, + ev lite pakning m,m
    jag skulle nog inte tycka det va kul med så liten bil, vi är 2 å jag åker a4 avant, den är ju lite mindre än mondeon som är en ganska stor kombi, jag skulle nog titta på en lite mällan stor kombi, typ audi a4, bmw 3 serie toring, mina a4 quattro är ganska kul :P spec på vintern, å säker framför allt, det tycker jag oxo ska räkna in i bilvalet,

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Golfen är lite liten för att fungera som en praktiskt familjebil om ni åker allihopa samtidigt hela tiden men om man inte proppar in hela familjen med packning och hela köret så fungerar den nog utmärkt.
    Men om man har vagn och dylikt som ska med så skulle jag köpa en större bil. En Passat CC 2.0T är ju inte helt fel!

  4. #4
    Patrickofsweden
    Gäst
    Hej, jag använder den som familjens enda bil. Jag har en 1,5 åring och en 6 åring och det funkar faktiskt jättebra. Barnvagnen får plats utan större problem, dock finns det inte riktigt mycket plats till annat när den är i. Eftersom airbagen är urkopplingsbar går det utmärkt att sätta någon av barnen fram även om baksätet används flitigast av dem. Hade jag valt om hade jag dock valt skinnklädsel med tanke på de små lortiga liven. Jag hade en Saab 9-5 innan och den saknar inte, känns helt onödigt att åka så stort när man mestadels av tiden åker själv. Golfen är rymlig, trot eller ej, och jäkligt rolig att köra! Märks framför allt när det börjar bli lite torrare på vägarna.
    Passat CC tror jag inte är så pass mycket rymligare än golfen

  5. #5
    Patrickofsweden
    Gäst
    Hej, jag använder den som familjens enda bil. Jag har en 1,5 åring och en 6 åring och det funkar faktiskt jättebra. Barnvagnen får plats utan större problem, dock finns det inte riktigt mycket plats till annat när den är i. Eftersom airbagen är urkopplingsbar går det utmärkt att sätta någon av barnen fram även om baksätet används flitigast av dem. Hade jag valt om hade jag dock valt skinnklädsel med tanke på de små lortiga liven. Jag hade en Saab 9-5 innan och den saknar inte, känns helt onödigt att åka så stort när man mestadels av tiden åker själv. Golfen är rymlig, trot eller ej, och jäkligt rolig att köra! Märks framför allt när det börjar bli lite torrare på vägarna.
    Passat CC tror jag inte är så pass mycket rymligare än golfen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin