Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Miche N
    Gäst

    Samma delar Jetta Coupe mk2 som Golf mk2?

    Lite dålig rubrik kanske,men har några frågor om min Jetta Coupe -86a..E d samma dörrar på Jetta coupen som på 2 dörrars Golfar?Samt passar sidopanelerna vid baksätet från 2d Golf i min Jetta?Tacksam för svar så jag vet om grejerna passar,o isf inte släpar hem massa skrot i onödan :-D
    Mvh/Miche

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    dörrarna passar så länge båda är 2d,
    sidopanelarena bak törs jag inte svara på, har mekat mycket både jetta å golf men just dom panelerna har jag aldrig provat att skifta,

  3. #3
    Miche N
    Gäst
    Kanon,misstänkte att d va så...Får testa om panelerna e samma helt enkelt,e ju inte så jobbigt :-)
    Tack för snabbt svar!
    Mvh/Miche

  4. #4
    Tranan
    Gäst
    Lyfter denna tråd för att kolla om inredningen passar från en mk2 golf till en mk2 jetta, 4 (5) dörrars modell? Enligt skroten inte, men undrar verkligen om de e så?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Lorentzon
    Medlemsnr
    5077
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    78
    Jettan och golfens baksäte är olika. I jettan sitter det en stor plåt mellan de bakre fjädertornen som baksätets ryggdel sitter fast i, bottendelen sitter fast med hakar. Golfbaksätets ryggdel sitter fast i fästpunkter ovanpå och nedanför fjädertornen och sittdynan med skruvar. Golfens baksäte är även fällbart, det är inte jettans.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin