Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    gti_golf
    Gäst

    Problem med läckage på en golf gti -88

    Tjenare
    jag har nydligen införskaffat mig en golf 2a 16v gti =). men tyvärr har jag ett problem =(.
    det är så att det läcker in vatten någon stans, jag har lyft upp mattan där bak där passagerarna sitter och där dom har fötterna, kommer det på något sätt in vatten. jag har nydligen bytt dörrsido plasten till bygg plast och jag har bytat fönsterlister så det inte är det. men ändå läcker det in =(.
    jag tänkte höra om någon haft något liknande problem!.

    jag tänkte på det kanske är tötningslisten till dörrana som kan va dåliga men jag vet inte, om någon vet eller om någon har något tips hur jag kan fixa dett skriv gärna =D

    MVH Thomas

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Har du kollat så dräneringshålen längst ner på dörrarna är öppna och ej igen stockade?

  3. #3
    SundH
    Gäst
    Om bilen har taklucka så se till att dreneringen till takluckan fungerar. Har en tendens till korka igen. Antingen blåsa ur dem eller svetstråd

  4. #4
    gti_golf
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Har du kollat så dräneringshålen längst ner på dörrarna är öppna och ej igen stockade?

    jag har kollat dom hålen och dom ser bra ut inget skit ivägen, men kan ju kolla dom igen för säkerhets skull.

    jag har inte kollat taklucka men den verkar hålla tätt. jag har vatt på och sprutat med vattenslang på dörren och det är bara då det kommer in vatten. men ska jag prova byta dörrlisten ? kan det vara den som inte håller tätt ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin