Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    Robert Eskilson
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    76

    Val av ny koppling till Golf GTi -99

    Tjena, har "bondtrimmat" lite med en pysventil =) och kan bara gå upp till 0.8 i laddtryck, för sen slirrar den lite på kopplingen =( så ja antar att den har gjort sitt! Kopplingen tar kanska långt upp och bilen har gått snart 16 tusen, så vad ska ja sätta i för nått, original lr ska man sattsa på nått starkare?? vill inte lägga för mycke pengar på det heller...

    Mvh Robban

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    Robert Eskilson
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    76
    Ska väl skriva att det är en golf gti-99...

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Det är INTE lämpligt att pystrimma en mkIV GTI, det kan gå riktigt illa då.


    Ang koppling kolla med www.dli-teknik.se

    .

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    Robert Eskilson
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    76
    jaja, de får väl gå tills de går sönder=) har en polare som har kört flera vw och audi med pysventil utan problem!! Men tillbaka till koppling, antar att min är slut, den tar ganska långt upp så funkar de med en begagnad som inte gått så långt??

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Köp en ny lite starkare koppling, det är dumt att snåla. Speciellt när du laddar på lite mer, då brukar originalkopplingen släppa trots att den är ny.

    Ring DLI Teknik, dom kan hjälpa dig med det!

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2009
    Namn
    Magnus J
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    42
    Lånar denna tråden lite
    Står också i valet att byta koppling på min bil då jag kommer att chippa den inom kort.
    Nu kör jag mycke troligt på original koppling än ( 21 tusen mil ) men den lär jag köra ihjäl ganska snart så fort jag har fått i mitt chipp.

    Jag har tittat lite på detta kitt och skulle kolla lite med er sak kunniga om vad ni tror om detta?

    http://www.ecstuning.com/ES125/

    Själv har jag en Golf GTI 1.8T -99

  7. #7
    VWR18
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Robban_e Visa inlägg
    Tjena, har "bondtrimmat" lite med en pysventil =) och kan bara gå upp till 0.8 i laddtryck, för sen slirrar den lite på kopplingen =( så ja antar att den har gjort sitt! Kopplingen tar kanska långt upp och bilen har gått snart 16 tusen, så vad ska ja sätta i för nått, original lr ska man sattsa på nått starkare?? vill inte lägga för mycke pengar på det heller...

    Mvh Robban
    Bättre och spara pengarna till nya kolvar när du spikar sönder som gamla, som är en tidsfråga!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin