Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Bjuder du på käk o dricka så är ditt problem löst

    Tack för dom fina orden om bilen. Ska bara fixa remmen eller byta tillbaka till org. remskiva så ska den smaka på lite snödrift =D

    Hvala brate!

  2. #22
    jöns
    Gäst
    fin plogbil. en annan hade fått stanna hemma

  3. #23

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Ole Bryde
    Ort
    Vollsjö
    Inlägg
    246
    Mmh , är svag för dessa jag med, hade en ljusblå metallic för en del år sedan.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Dem är ganska ovanliga. Såldes dom i Sverige förresten?

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531

    Update: 21/12-09

    Tog en runda till VW och bytade olja i vxl-lådan samt fick en distans tillverkad av pappa.

    Nu laddar den som den ska och går som den ska.
    Ändå känner jag stor skillnad mellan hur Golfen går och hur Passaten rör på sig. Visst är Passaten tyngre med ca 400kg och antagligen är det det som gör det hela, men en sak är säker; Det är samma sköna ljud från motorn =)

    När det slutar snöa och det blir torrt ska jag försöka städa bilen för att få den fräsch innuti.

  6. #26
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av G60 V-spec Visa inlägg
    Dem är ganska ovanliga. Såldes dom i Sverige förresten?
    Tror inte de såldes i Sverige.

    Fräck bil för övrigt!

    mvh Per

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531

    Update: 23/12-09

    Tack

    Något kul som hände igår: Var o träffade en tjejkompis för att visa henne min Passat. När hon ser den "skojar" hon och säger att den är ful. Men smaken är som baken tänker jag.
    Jag nämner inte att den är lite kryddad med bla. kompressor och låter henne åka med på en tur. Efter turen älskar hon plötsligt bilen
    Vad kan man säga....DAS AUTO!


    Iaf...Idag fick pappa ta bilen till jobbet för att byta lite delar jag beställt i veckan. Bla. vattenstunsen på blocket, luftfilter, olja i diffen bak och bromsvätska.


    Återkommer efter jul med fler nyheter. God Jul på er alla!

  8. #28
    jöns
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av G60 V-spec Visa inlägg
    Tack

    Något kul som hände igår: Var o träffade en tjejkompis för att visa henne min Passat. När hon ser den "skojar" hon och säger att den är ful. Men smaken är som baken tänker jag.
    Jag nämner inte att den är lite kryddad med bla. kompressor och låter henne åka med på en tur. Efter turen älskar hon plötsligt bilen
    Vad kan man säga....DAS AUTO!


    Iaf...Idag fick pappa ta bilen till jobbet för att byta lite delar jag beställt i veckan. Bla. vattenstunsen på blocket, luftfilter, olja i diffen bak och bromsvätska.


    Återkommer efter jul med fler nyheter. God Jul på er alla!
    det ska ju vara en sleeper, annars är det inget kul alls....

  9. #29

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Ole Bryde
    Ort
    Vollsjö
    Inlägg
    246
    Framföraallt ljudet är så gött på dom, en klar höjdare!

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531

    Update: 3/1-10

    God fortsättning önskar jag er alla!

    Man har hunnit med vissa saker även om det är så j*vla kallt ute =)

    jag fick med 3 flugor på en smäll idag =D

    Eftersom fläkten bara jobbade på 4:an så misstänkte jag att fläktmotståndet var dåligt. Köpte ett beg. motstånd på skroten men visade sig inte passa?!

    Vad göra?....Improvisera!!

    Jag direktkopplade motståndets motstånd :S....I vilket fall blev det ganska bra. Fläkten funkar nu från hastighet 2-4 samt att AC:n började funka också =)

    Belysningen till värmereglagen och askkoppen funkade heller inte och så kan man inte ha det ju! Så jag letade upp kablarna och fann att stickkontakten bak på el centralen hade hoppat ut. In med den och walla, belysningen funkar

    Sammanfattning:
    *Frös ba**arna av mig
    *Fixade fläktmotståndet
    *Frös lite till
    *AC:n började funka samtidigt som jag fixade motståndet
    *Belysningen till askkoppen och värmereglagen fixad

    Det som återstår är:

    *Oljeläckage motor (G-lader slang trycksida??? eller???)
    *Positions ljus ej kopplingsbart
    *Vänster El-backspegel ur funktion

    Inte mycket kvar nu för att få den fin

    Dock så håller ABS:en på att pumpa bromsen när man kör sakta. Och igår blev jag livrädd när ratten helt plötsligt drog åt vänster!

    Just det! Låskolven till förardörren är också numera ett problem mindre
    Detta gjordes för ett tag sen. Men minnet sviker ibland.


    //Vlado

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531

    Update: 12/4-10

    Efter låååång tid har man haft tid igen att skruva med Passaten.

    Problemet med vänster el-backspegel löste sig själv. Började funka från ingenstans och jag anser att det är löst .

    Har hunnit med en framvagnsinställning också samt motortvätt.

    Men det viktigaste av allt är kamen som åkte i för någon dag sen! Schrick 276/268 anpassad för G60 motorn. Efter lite pill med tändningen så har jag fått den att gå bra. Drar fint ända från 2000rpm nu och fortsätter till 6500rpm eller tills varvstoppet kommer in.
    Men jag är helt klart nöjd med resultatet. Så nöjd att jag knäcker en ny Civic Type R 0-120kmh =).
    Körde några repor på "svart"race och visade sig att många bilar var chanslösa mot Syncron.

    Nu ska jag få ut tummen ur r*ven och försöka städa bilen.

    Har också löst ABS problemet. En sensor har ballat ur litegrann så ABS:en hackar i farter upp till 15-20km/h.

    Inget är säkert men bilen skall eventuellt säljas till förmån av mitt Golf G60 bygge. Intresse förfrågningar tas gärna emot på PM.


    Mvh Vlado

  12. #32

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Trevligt med lite lösta problem

    Du vet inte vad de är för växellåds kod på din låda ? Vore intressant att kolla upp lite utväxlingar. Vi ska till att bygga om låda i min syncron så behöver hitta en bra utväxling. tacksam för svar// nicke

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Min växellådskod är AYR. Utväxlingen är ganska låg tycker jag. Uppe i 3000rpm vid 110km/h. Jag har på min externa hårddisk ett dokument där jag kan se utväxlingar på massa lådor. Har säkert AYR men svårt att få ner filerna på nya Windows 7. Eller så är det bara jag som är oteknisk.

    Kan nog få fram utväxlingen på växellådan till imorgon kväll.


    Mvh Vlado

  14. #34

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av G60 V-spec Visa inlägg
    Min växellådskod är AYR. Utväxlingen är ganska låg tycker jag. Uppe i 3000rpm vid 110km/h. Jag har på min externa hårddisk ett dokument där jag kan se utväxlingar på massa lådor. Har säkert AYR men svårt att få ner filerna på nya Windows 7. Eller så är det bara jag som är oteknisk.

    Kan nog få fram utväxlingen på växellådan till imorgon kväll.


    Mvh Vlado
    Tack!

    Utväxlingarna får ja tag i av en polare på bilmetro så de är lungt. var bara koden ja var ute efter för att se vad för utväxling som funkar

    Vi satt ihop min låda med VR6 slutväxel 3,30, och de blev inte alls rätt. bilen orkar inget och varvar 5500 på 4an i 170 och ca 105 på 2an. ja vill ha en tät låda.
    Blir att sätta i en passat 3,94 slutväxel ist och byta ut 4 och 5ans drev tror jag.

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Bilen är numera såld till en stolt ägare i Sjöbo =)

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Det var trevlig läsning om en intressant och ovanlig bil som du gett en hel del kärlek :-)

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Ja, den fick en del kärlek. Men jag litar på att den nya ägaren är lika pedant som jag =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin