Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    LimMet
    Gäst

    Golf mk2 Gti 16V startar inte.

    Har problem med min golf. det är som står i rubriken en golf gti 16V -88.

    problemet är att den inte startar. jag vet inte om den får soppa men båda pumparna (i tanken och under bilen) fungerar om man matar dom med ström direkt från batteriet. den har ingen gnista på stiften.
    om det hjälper i felsökningen så ska jag beskriva lite kort hur den betedde sig innan den dog.
    från början när jag köpte bilen var det inga problem med den, men för ca en månad sen så började den hålla på och rycka och tjuvstanna lite närsomhelst.
    jag trodde först det var bränslepumpsreläet som var felet eftersom man kunde höra hur något relä slog till och från varje gång den röck, så jag testade byta men det var samma med det nya reläet också.
    sen testade jag båda bränsle pumparna efter att den dog en dag och båda fungerar.
    jag har testat lite olika saker för att få den att starta bla: provbytt tändspole, rengjort fördelaren och rotorn, bytt alla stift och nu börjar jag få slut på ideer så skulle behöva hjälp med vad som mer kan vara fel.
    tack på förhand.
    //Tim

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Hallgivaren i fördelaren?
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  3. #3
    LimMet
    Gäst
    vart exakt sitter den?? hur ser den ut? bild skulle vara en jätte hjälp.
    //Tim

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av LimMet Visa inlägg
    vart exakt sitter den?? hur ser den ut? bild skulle vara en jätte hjälp.
    //Tim
    den sitter innuti fördelaren, skulle de vara den så har vi en fördelare liggandes som fungerar ifall du är intresserad!!

    Kontakta mig via PM isåfall...

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel nilsson
    Ort
    sollefteå
    Inlägg
    91
    är garanterat hallgivaren, låter som så iaf..

    /mk1 16v

  6. #6
    LimMet
    Gäst
    ok ska testa imorgon att byta, har en reservdels golf stående så får vi se om det hjälper..

  7. #7
    LimMet
    Gäst
    försökte idag utan resultat. jag får inte isär fördelaren så jag kommer åt givaren, hur gör man??

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel nilsson
    Ort
    sollefteå
    Inlägg
    91
    ok trodde du skulle byta hela fördelaren jag..
    den går att ta isär, ta bort fjäder ringen ena änden o knacka ur sprinten där,
    sedan är det bara att knacka upp axeln så får du ur allt så du kommer åt hallgivaren..
    men den är nitad så du får borra bort nitarna för att få lös den..
    lycka till

    /mk1 16v

  9. #9
    LimMet
    Gäst
    har nu letat ett tag och har fått hjälp med att få isär fördelaren men har fått problem :s
    jag hittar inte packboxen som sitter i fördelaren någonstans??
    jag har varit på brehmer, adcenter, mekonomen, meca och även på en vag verkstad men ingen har lyckats få fram en packbox med rätt mått (12,5x19x6(eller 5?) mm).
    brehmer var närmast med en som är 12x19x6 mm alltså har insidan på packboxen 0,5 mm för liten diameter, tror ni det kommer fungera med en sån??
    vart kan jag annars leta om det absolut inte fungerar med den packboxen??
    den som satt i min fördelare går inte att använda för den har torrsprickor och tätar inte längre...

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    12 funkar

  11. #11
    LimMet
    Gäst
    har nu bytt packbox och hallgivare i fördelaren.
    var upp och försökte starta bilen idag men fortfarande ingen gnista eller några bränslepumpar som surrar.....
    ska upp igen ikväll med testlampa och multimeter och se vart strömmen försvinner någonstans...
    om ni har fler förslag på vad det kan vara så uppskattar jag hjälpen mycket...

  12. #12
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Alla jordkablar okej? även de små från battteriet som går in i boxen?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  13. #13
    LimMet
    Gäst
    ska upp och leta ikväll så får vi se...

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel nilsson
    Ort
    sollefteå
    Inlägg
    91
    sätt en startkabel mellan minus på batteriet och motorn så att du vet att jorden e ok och testa då..

    /mk1 16v

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin