Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 345678 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 145
  1. #101

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Appropå färgkod så är det nog samma som Würths Fälgfärg (samma som porsche hade på 90-talet iaf) vet inte om det står färgkod på sprayburkarna, men det brukar ju röra sig om originalkulörer som flera tillverkare använde, skicka ett mail till BBS annars, om inte din lokala lackerare vet.

  2. #102

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Lite uppdatering. Har pratat med killen som skall lacka och fälgarna kommer inom kort gå iväg på lackning och färgen blir då silver.


    Jag har påbörjat renovering av bromsoken. Tvättat rengjort och lackat oken. Väntar på nya packningar som bör komma i veckan.



    Fick även tag på VDO-intrument för konsollen. Det blir Oljetryck, Oljetemp och Volt. Tyvärr som många instrument från denna tiden har ringarna rostat. Jag började ta isär ett intrsument för rengöring och lackning. Lite pilligt men det gick med lite försiktigthet. Hoppas det går lika bra på de två återstående.


  3. #103

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Då var iaf instrumenten klara. Det blev ok tycker jag. För att vara drygt 20 år så blev dom i bra skick. Återstår att montera och koppla in. Saknar dock en oljetrycksgivare för att det skall funka. Jag vet inte om ordinarie oljetempgivare passar till instrumentet?



    Fick dessutom paket från autodelar idag. Alltid kul paket. Jag fick
    nya lager runt om, bromsklossar fram och backar bak, nya cylindrar bak, samt bormslangar och nya bussningar till framvagnen. Skall bli kul att montera.


  4. #104

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Blir fint det här!

    Du som orginalrenoverar, är du intresserad av en helt ny
    orginal gasvajer till JJ-motorn med låsclips och allt.

    Har även ett par nya clips/låsbyglar till kränghämmarbanden bak.

  5. #105

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Jag skall kolla hur min vajer ser ut. Får återkomma.


    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Blir fint det här!

    Du som orginalrenoverar, är du intresserad av en helt ny
    orginal gasvajer till JJ-motorn med låsclips och allt.

    Har även ett par nya clips/låsbyglar till kränghämmarbanden bak.

  6. #106

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Gör så du, bara undrade eftersom du kostar på detaljer på den och
    jag har en liggande : )

  7. #107
    dasTouran
    Gäst
    ser fram emot nya bilder ser riktigt bra ut.

  8. #108

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Jag åker på semester en vecka men återkommer efter det...

  9. #109
    Holmgren
    Gäst
    Det var en låååång vecka..
    Hur går det för dig med bygget??

  10. #110

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Ja det är rätt. Varit lite dålig på att uppdatera. Jag skall bättra mig. Fick precis nya coilovers på posten från Tyskland. Jag skall återkomma med bilder. Har även fått en ny kofångare bak och nya lister runt om. Jag skall ta lite bilder. Dessutom kommer jag åka ner till påsk. Hoppas hinna med en del arbete då. Jag återkommer.

    /Henrik

  11. #111

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Ja då kommer lite uppdatering efter påsk. Tyvärr var jag tvugnen att montera dragkrok på min Audi så det blev tyvärr inte så mycket tid över till att montera delar på golfen. Man hämtar dock motivation varje gång man ser bilen. Jag hann dock med att montera den nya kofångare.



    Jag hade även fått nya lister men hann bara med att montera på en dörr, men det blir bra men de svarta kontrasterna mot bilen i övrigt.

    .

    Backspegeln ser lite grå ut men det är nog blixten som gjorde det för den ser bättre ut IRL.

    Jag tog även en bild på nya cioilovers som snart är färdig för montering.



    I övrigt demonterade jag hela framvagnen med länkarmar, fjäderben m.m. Förhoppningen var att behålla fjäderbenslagrena men det var glapp i dom så det får bli nya tyvärr. Nu blir det att måla allt och montera nya spindelleder och bussningar innan det blir att montera tillbaks allt med coilovers. Förhoppningsvis är fälgarna klara tills dess så man kan få lite helhetsintryck för första gången.

  12. #112

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Jag håller på att fixa innertaket på takluckan. Jag tänkte försöka montera den sen så jag kan ta ut bilen utan att det regnar in i den. Jag skulle vara tacksam på om någon kan ta lite bilder på en Mk 1 på tackluckans konstruktion. Var lite snabb med att montera ned. Någon som skulle kunna stödja med det?

    MvH

    Henrik

  13. #113

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Ja då var det dags för lite uppdatering. Jag var hemma två veckor på semestern och fick acceptans att lägga en del tid på bilen.

    Tankrör, tank och bakaxel slipades/blästrades och målades innan montering:



    Montering av de nya skärmbreddarna som jag fick köpa av Holmgren. Det kändes nästan lite jobbigt att bryta förpackningarna då dessa har slutat att tillverkas.



    Bakaxel, skärmbreddare, tank, tankrör och nya coilovers monterat. Passade även på att snygga till hjulhusen.



    Fram hann jag även med att montera länkarmar, nya spindelleder och skärmbreddare. Saknade dock clips för att få dit innerskärmarna fram. Nya listor runt om monterade.



    Insugningsröret på plats. Skönt att bli av med lite delar som ligger utspridda och få dom på bilen.

    Senast redigerad av henein den 2010-08-09 klockan 23:51.

  14. #114

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Blir bättre än "köft gjort" det där!

  15. #115

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Mycket snyggt... =) Keep it up..

  16. #116
    sgt_nelson
    Gäst
    otroligt fint bygge du håller på med! vart i sthlm håller du till om man får fråga? jag o en polare har garage i sumpan

  17. #117

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Tack alla. Man får alltid mer motivation med glada tillrop. Jag bor på gärdet men bilen står i Blekinge så därför tar det lite tid. Jag har dock en hel del saker med mig i Sthlm som jag pysslar med på kvällarna. Jag kommer gärna förbi och hälsar på i Sumpan. Är ni där ofta?

    MvH

    Henrik

  18. #118
    sgt_nelson
    Gäst
    är inte där så mycket nu under sommaren men till höst/vintern blir de en del

  19. #119

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Fixade bromsarna bak idag. Känns skönt att ha dessa i bra skick då jag troligtvis bara kommer köra sommartid och det således blir en del ståtid.


  20. #120

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Henrik Einarsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    92
    Jag skall beställa däck till mina fälgar , BBS RM 7,5"x15". Jag har tre olika förslag och och skulle behöva lite synpukter vad ni tycker om utseende m.m.

    Alt 1:

    EAGLE F1 GS-D3 195/45/15



    Alt 2

    Yokohama Prada 195/50/15 (finns ej i 45 profil)



    Alt 3

    Yokohama S-Drive 195/45/15



    Personligen tycker jag alt 2 har snyggast mönster men då får jag inte så låg profil. Vad tycker ni?

    MvH

    Henrik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin