Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Ztyling
    Gäst

    Byte av tändningslås MK2

    Fick nyligen påhälsning i bilen av någon buse som nu har förstört mitt tändningslås. Så jag var och hämtade min nya låssats idag och allt har gått bra, fram tills jag kom till tändningslåset. Jag förstår inte hur jag ska få ut den gamla låskolven.

    Hörde någon prata om att man ska borra något hål i cylindern. Men hur vet man vart man ska borra i så fall? Vågar man dra ut kolven med glidhammare eller förstör man något då?

    Vore tacksam för så snabbt svar som möjligt.
    Senast redigerad av Ztyling den 2009-08-20 klockan 21:32.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Manfred T
    Medlemsnr
    4532
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    486
    Man får mäta sig fram till var hålet ska borras, om du jämför med den nya cylindern så bör det ge sig... Det är som en upphöjd platå på aluminiumhuset i det aktuella området.



    Jag har markerat var borrhålet skall hamna på ett ungefär, syftet med hålet är att kunna trycka in den svarta "fjädern" för att frigöra cylindern.

  3. #3
    Ztyling
    Gäst
    Tack för det snabba svaret.

    Då vet jag vilken av de två upphöjda "fjädrarna" det rör sig om. Sitter kolven i cylindern som den ligger på bilden? Eller är fjädern neråt? Vill ju inte göra bort mig.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Manfred T
    Medlemsnr
    4532
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    486
    Jag kommer faktiskt inte ihåg, det var länge sen sist...

    Men om man vet vad man ska titta efter så ser man det, så om du ordnar bilder där man ser ovan- resp. undersidan av aluminiumhuset så ska jag berätta det för dig! :-)

  5. #5
    Ztyling
    Gäst
    Jag löste det. För er nyfikna så borrade jag på följande ställe:



    Men som sagt så är det bra att mäta så man hamnar i höjd med fjädern.

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Patrik Skoglund
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    151
    För framtida behov så finns en bra guide här:

    http://www.4130-products.com/step/ign/index.htm

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin