Sidan 1 av 5 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 97
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111

    Leveranstid GTI VI

    Var ute och provkörde en GTI VI med DSG för andra gången och det är svårt att inte bli imponerad. Jämfört med min GTI V så är det skillnad i komfort och materialkänsla. Sen så inbillar jag mig att den går klart bättre (större skillnad än 11 hk och samma vridmoment borde ge).

    Ställde frågan när man kan få en bil om order läggs idag. Svar: årets produktion är fylld. Det fanns plats tidigast v3 2010, vilket ger leverans i mitten av februari. Det skulle innebära ca 6 månaders väntetid...

    Hur lång leveranstid har ni andra fått?

  2. #2
    Råbbert
    Gäst
    Bara att skippa det där med att kryssa i en egen vill ha lista..
    Sen går du ut på blocket och letar upp den som är mest lik den du själv skulle valt...
    Sen är det bara att tuta och köra...

    Denna gillar jag...
    http://www.blocket.se/kalix/Volkswag...6.htm?ca=8&w=3

    MVH/ Robert

  3. #3
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Var ute och provkörde en GTI VI med DSG för andra gången och det är svårt att inte bli imponerad. Jämfört med min GTI V så är det skillnad i komfort och materialkänsla. Sen så inbillar jag mig att den går klart bättre (större skillnad än 11 hk och samma vridmoment borde ge).

    Ställde frågan när man kan få en bil om order läggs idag. Svar: årets produktion är fylld. Det fanns plats tidigast v3 2010, vilket ger leverans i mitten av februari. Det skulle innebära ca 6 månaders väntetid...

    Hur lång leveranstid har ni andra fått?
    Exakt detta svar har jag också fått, eventuellt gick de att speca om en redan beställd bil, men inget de kunde lova. Så jag ligger lågt till Nov-Dec, då vet man mer om R modellerna också... Om man beställer idag eller om 3-4 månader verkar inte göra någon skillnad på lev tiden.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Råbbert, det har du i och för sig rätt i. I hallen stod dessutom "rätt" bil så när som på stereon... Men saken är den att om det blir ett köp så vill jag ha bilen till våren, så det är inte riktigt dags ännu trots den sjukt långa leveranstiden.

    Zynodisk, jag resonerar som du. Jag vill också se specen på R20 innan jag bestämmer mig.

    Orsaken till den långa leveranstiden var enligt uppgift från svenska Volkswagen ironiskt nog multiratten... Kanske en underleverantör som kursat i finanskrisens spår?

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    6 mån??? Skojar dom?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  6. #6
    Bri-Dog
    Gäst
    Beställde förra veckan och jag fick vecka 44 som byggdatum vilket gör att jag borde ha bilen någon gång i slutet på november. Vill helst inte se några dryga förseningar till efter nyår

  7. #7
    jockem
    Gäst
    Beställde min 5 maj fick den levererad 7juli.
    Bilen byggdes den 11juni va i sverige den 16juni.
    Så de gick snabbt men hade nog lite tur.

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Bri-Dog Visa inlägg
    Beställde förra veckan och jag fick vecka 44 som byggdatum vilket gör att jag borde ha bilen någon gång i slutet på november. Vill helst inte se några dryga förseningar till efter nyår
    Du beställde i elte timmen! Sveriges kvot för de sista veckornas produktion är nu fylld. Det finns kapacitet att bygga bilar men det tilldelas ingen mer plats för svenska ordrar pga brist av multirattar.

  9. #9
    mr_mike
    Gäst
    Lånar tråden lite

    Har länge gått och funderat på att köpa nytt... Men då till frågan hur mycket puttar ni in kontant??? Och hur gör ni med avbetalning (bilfirman Eller Banken)???

    Hur ser det ut ekonomiskt när man säljer????


    ///Micke

  10. #10
    Zynodisk
    Gäst
    Säljarna säger alltid ca 10 veckors leveranstid, men de stämmer aldrig. Jag har aldrig fått en ny bil på under 4 Månader.
    Bara några ex på mina senaste bilar...
    Beställning i Okt, leverans i Feb
    Beställning i Juli, leverans i Dec
    Beställning i Jan, leverans i Juli

  11. #11
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av mr_mike Visa inlägg
    Lånar tråden lite

    Har länge gått och funderat på att köpa nytt... Men då till frågan hur mycket puttar ni in kontant??? Och hur gör ni med avbetalning (bilfirman Eller Banken)???

    Hur ser det ut ekonomiskt när man säljer????


    ///Micke
    Den frågan borde ha en helt egen tråd istället.
    Finns lika många svar som kombinationer.
    Cash is king.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  12. #12
    mr_mike
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Den frågan borde ha en helt egen tråd istället.
    Finns lika många svar som kombinationer.
    Cash is king.


    Jovisst men tror inte det är många som cashar sina bilar för typ 300 - 350 000:- kr

    ///micke

  13. #13
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av mr_mike Visa inlägg
    Jovisst men tror inte det är många som cashar sina bilar för typ 300 - 350 000:- kr

    ///micke
    Har ju inget att göra med om vad som är bäst eller ej. Men håller med, få cashar det. Å andra sidan är det nog fler som lånar fast dom inte borde.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    var inne och kollade på en ny golf gti idag, han gjorde en provbeställning och fick datum kring jul / nyår

  15. #15
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Åkesson Visa inlägg
    var inne och kollade på en ny golf gti idag, han gjorde en provbeställning och fick datum kring jul / nyår
    Sen kan du lägga på 6 veckor till ;-) De är iaf min erfarenhet efter ett antal nya bilar..

    De är lagom att beställa ny bil i Nov, så får man den till Påsk..

  16. #16
    Sigge
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    Sen kan du lägga på 6 veckor till ;-) De är iaf min erfarenhet efter ett antal nya bilar..

    De är lagom att beställa ny bil i Nov, så får man den till Påsk..
    Inte nödvändigtvis. Jag beställde 12:e juni och fick idag reda på att den är på väg och ska förmodligen komma nästa vecka. De sa från början ca 4månader och det blir bara drygt tre månader, om inget nu strular.

    Visserligen tre låååånga månader men bättre än fyra och defintivt bättre än ytterligare sex veckor...:-)

    MVH
    Marcus

  17. #17

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Om man beställde före 15 augusti så skulle man ha fått bilen i november efter ca tre månaders väntan. Mitt exempel med 6 månaders väntetid är speciellt då det handlar om kvoter och inte egentlig produktionskapacitet.

    Min V GTI levererades för övrigt på dagen 4 månader efter beställning.

    Sigge! Vad har du för spec på din bil?

  18. #18
    Sigge
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Om man beställde före 15 augusti så skulle man ha fått bilen i november efter ca tre månaders väntan. Mitt exempel med 6 månaders väntetid är speciellt då det handlar om kvoter och inte egentlig produktionskapacitet.

    Min V GTI levererades för övrigt på dagen 4 månader efter beställning.

    Sigge! Vad har du för spec på din bil?
    Så är det nog. Detta är min första "Folka" och den kommer att se ut på följande vis.

    -Röd
    -DSG
    -4dörrars med elhissar
    -Extra kuddar bak
    -Läder med elinställbar stol
    -RNS510 Dynaudio
    -18"
    -Backkamera med ParkPilot
    -DCC
    -Ljus och sikt 2
    -Tonade rutor
    -Media in
    -Bluetooth Premium Tel

    DSG var ett givet val för mig då jag vill kunna vardagsköra på ett smidigt sätt, annars får jag nog medge att jag tycker det är lite roligare med manuell.
    Valde bort Xenon eftersom jag hade svårt att motivera merkostnaden för mig själv. Har inte haft Xenon tidigare på någon bil och aldrig saknat det. Lyktorna ska vara helt ok som standard har jag hört så det går nog att leva med.
    Valde läder för jag tycker att det är lite mer elegant nu när man kommit upp i åldern och dessutom lite lättare att hålla rent med två barn som ska till dagis varje dag. 18" var också givet för mig för jag tycker att bilen blir riktigt mycket snyggare med de fälgarna. Stötigheten kan jag inte bara leva med, utan faktiskt uppskatta vissa gånger. Det hör lixom ihop med den typen av bil. Sen kan nog DCC snygga till stötigheten en del om frugan gnäller...

  19. #19

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Vilken spec! Det blir en av de mest fullmatade GTI VI i Sverige. Kul!

    Jag kör en manuell V GTI idag just för att jag precis som du tycker (eller snarare tyckte vid inköpet) att manuell är (var) lite roligare. Skulle jag köpa en ny GTI så skulle det utan tvekan bli en med DSG. Sanlös låda som dessutom växlar precis som jag vill (tidig uppväxling) vid slökörning i Driveläget.

    Xenon går definitivt att leva utan. Är lyktorna lika bra som hos föregångaren så får du ett fullt godkänt ljus. Jag tycker xenon är mest en utseendegrej som VW tyvärr slagit mynt av. Jag kan däremot säga att jag kanske ändå tycker det är värt merkosten just pga utseende och kanske för att man får kurvljus.

    Skinn är snyggt och praktiskt. Förstår ditt val. 18" går inte att vara utan.

  20. #20
    Sigge
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg

    Jag kan däremot säga att jag kanske ändå tycker det är värt merkosten just pga utseende och kanske för att man får kurvljus.
    Jo, jag har våndats en del över att välja bort dem. Men jag ville inte ta bort något från mina andra tillval, ville inte lägga mer pengar och säljaren ville inte slänga in dem i priset...så då får man va utan.

    Ibland är livet hårt;-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin