ID.7 är nu möjlig att konfigurera på den tyska sidan volkswagen.de , pris från 56 995 EUR.
Bifogad fil 14169
Bifogad fil 14168
Utskriftsvy
ID.7 är nu möjlig att konfigurera på den tyska sidan volkswagen.de , pris från 56 995 EUR.
Bifogad fil 14169
Bifogad fil 14168
Nu även tillgänglig hos Volkswagen Sverige.
Kan nog bli en succe´om man man får tillbaka Bonusen :).. Inte många som köper bilar för 700k + som privatperson nu :)
Rätt galet prisatt när man la till några tillbehör?!, är ju ingen raket med så lite effekt och den vikten heller :/..
Bifogad fil 14171
Sen komiskt att det de envisas att köra Staggered :). Allt för att göra den dyrare/krångligare med däck för "snåla" elbilsägare.. :)
Lättmetallfälgar 8J x 19 fram och 8.5J x 19 bak, Hudson
Standardutrustning
Standardutrustning
—
Låsbar hjulbult på varje hjul
—
Lättmetallfälgar 8J x 19 fram och 8.5J x 19 bak, Hudson
—
Däck, Airstop 235/50 R19 fram och 255/45 R19 bak
Modellen riktar sig främst till de som använder förmånsbil i tjänsten, typiska fleet kunder. Som Passat. Sett till helheten vad gäller stora utrymmen och hög komfort med riklig standardutrustning så tycker jag den är rimligt prissatt i den kontext den befinner sig. Elbilar till lägre pris är oftast mindre med sämre komfort. Ska du ha större utrymmen och mer komfort så behövs en dyrare bil, se Mercedes. Prestanda fullt tillräckligt för målgruppen. Även laddprestanda.
Ja som du säger är säkert 90% fleetkunder.. Men ändå en ca 300k mer än en Passat med liknande utrustning som även då är en kombi som "alla" vill ha. Men ID7 kombin kommer väll väldigt snart...
Väntar att de ska släppa ID2, så det äntligen kommer en vettigt prissatt elbil :)
Tar många mil att tjäna in dom pengarna, för i slutändan är det enbart ekonomi det handlar om för kunden och inte miljön.
Titta vad som dök upp, som många kollegor försiktigt börjat prata om som kör Id4 mm...hur slits era däck?!... Jo skitmkt...
Bifogad fil 14172
https://teknikensvarld.expressen.se/...r-for-elbilar/
För fleetkunden kommer ID.7 vara det självklara valet. På alla sätt. Särskilt alla ekonomiska aspekter. Inte minst ökade krav på avgasrening och minskade utsläpp av CO2 kommer driva kostnadsbilden uppåt kraftigt för förbränningsmotorbilar, vilket kommer synas på kommande generation Passat. Prisskillnaden mellan elbil och förbränningsmotorbil krymper tydligt. Notera att en vanligt förekommande bil som Volvo V60 idag har ett grundpris på 557 900 kr...
Fast jämför inte med GTE som verkligen är en Galet dyr bil att köpa och Äga. Har en polare som snabbt sålde sin, när han upptäckte att det är 1000mil service på den med oljebyte mm, fast 90% kördes på el..
Däremot en trevlig Passat för 390k är ju galet svårslagen för en "vanlig" Svensson
Halva priset mot elbilen :) Har man ju soppa för en 30 000mil innan man kommer upp till tot kostnaden på ID7an..
https://www.blocket.se/annons/kronob...sbil/106229854
Ja absolut, så är ju dagens upplägg för fleet gjort för 110% elbilar. Men som privatperson så lär man ju räkna 10ggr om verkligen en 800 000 elbil är så jäkla smart med 6% ränta.
Tycker fortfarande det är så komiskt folk som leasar en elbil som ID4 för 9000kr i månaden för 1000mil, som gör att man betalar 90kr milen innan bränslet ska på = kastar pengar i sjön för man tror att man åker "gratis" på el :)
Jo GTE är mest relevant att jämföra med, det är den Passat version som fleetkunderna väljer idag eftersom den ger mest elektrifiering och minst CO2-utsläpp i Passat programmet. Huvudfokus på Passat generation 9 i Sverige kommer att vara laddhybriden. Jämförelser med lågspecade lagerbilar av utgående generation blir fel.
Som sagt, ID.7 är i huvudsak tänkt för den som kör långt och mycket med höga krav på komfort. Typisk fleetkund. Inte privatperson som kör barnen 2 km till skolan och sen ytterligare 6 km till jobbet... Då finns mer passande modeller.
Tråden handlar om nya modellen ID.7... Diskussionen om elbil vs. förbränningsmotorbil tycker jag är över, generellt. Det slaget är redan avgjort, det blir elbilar framåt och det finns ingen återvändo. Jag gillar personligen både förbränningsmotorbilar och elbilar men man får nog välja om man vill streta mot eller ge sig hän den nya tekniken, tror det blir bittert annars... :)
Ja kombin är rätt snygg!
Bifogad fil 14174
Rätt Roliga är den är Väldigt Likt Nya Focus!. Som är fan en trevlig bil!. Vi köpte in 3st nya sådan istället för EN ID4..
Finns ju ingen bra ekonomi att köpa en 800 000 elbil även för företag ibland ;).
Roliga är att dessa går ju som "miljöbil" för de går ju även på Etanol :)
Bifogad fil 14175
Focus är en trevlig bil, den har dock ingenting med ID.7 att göra :) För övrigt har modellen Focus nått vägs ände, produktionsstopp inom kort, vilket gäller hela Ford-fabriken i tyska Saarlouis. :(
Väldigt lika skulle jag inte säga, men vissa linjer är snarlika. Det finns många vita kombibilar som är snarlika ;)
Mää är det så illa. Är ju "NYA" Focusen.. Ford har ju inga Elbilar?! ;).. Bara den där kassa Mach-E :)..
Men de borde väll ha nått el kommande...
ID7 kombi full utrustad, 1 mille?! :/
- - - Uppdaterad - - -
Ja så sant, men fan Focusen är imponerade. Slår ju min nya R med hästlängder i Displayer och Infotainmentsystem och komfort :). Men INTE draget.. ;)
Det verkar inte troligt eftersom en fullt rimligt utrustad ID.7 har ett prislistepris på ca 725 000 - 750 000 SEK. Men ordna en bättre valuta (EUR) till Sverige så blir livet roligare. Med nuvarande skräpvaluta kommer det att bli dyrt och dyrare att importera för svenskarna...:(
Tycker man hamnar väldigt nära 800 med dragkrok och tillval som är standard på en KIA :), som som sagt med valutan. Så kommer det blir dyrare framöver..
Sen reagerade jag på detta.. från Hemsida
"Elbilar kräver mindre underhåll
Elbilen har cirka 30 procent färre rörliga delar, vilket resulterar i att bilen inte kräver lika mycket underhåll som motsvarande bil med förbränningsmotor. Det i sin tur innebär ett mindre omfattande serviceprogram när bilen väl är på verkstaden och därmed lägre servicekostnad i regel. Dessutom är en elbil inte lika beroende av oljebyten som en bil med förbränningsmotor."
MEN ändå så är rätt galet dyr extra nybilsgaranti!. Är det så dålig kvalite?, eller är elfelen så mkt dyrare att ågärda?!..
Bifogad fil 14176
Man är olika, jag skulle vara mer än nöjd med en ID.7 utrustad för ca 750 000 kr :) ...en sketen KIA vill jag då inte visa mig i... ;)
Nu är inte detta ett forum för KIA bilar, så kanske fel plats att hylla KIA... :) men att bilar är problemfria och går energisnålt kan sägas om många bilar, särskilt enklare modeller som en C-segments asiat från 2010... eller Dacia.
Men nej, man vill inte visa sig offentligt i en bil med ett asiatiskt varumärke, europeiskt tycker jag det ska vara, helst tyskt :cool: Välkommen till VW forumet mange och den stora tråden om nya eldrivna VW modellen ID.7 :p
Nej men man måste ju Visa er VW nördar att det finns smartare bilar är våra VW ;)..
Blir lätt irriterad att VW erbjuder 2år ( som alla Fina märken gör ). Sen kan de tillverkarna som "alla" tycker är sämre erbjuder 3,5 och 7 år nybilsgaranti..
Ja 7år garantin funkar sjukt bra!, jag fick igenom saker när bilen var 6 år och 11mån som jag inte tror jag skulle fått på min VW efter 1år och 11 månader :/
Ok tillbaka till ID7....:). En lite smartare karossform, och inte en Stopp Kloss SUV som VW envisats med hittills :)
ID.7 Tourer
Cd 0.24, 545-1714 liter bagage och MEB-seriens högsta resekomfort.
Bifogad fil 14301
Bifogad fil 14302