När jag skaffade Defreeeze så ingick 36 månaders abonnemang. Hur vet man när det är dags att förnya årsavgiften?
Kommer det upp påminnelse i appen? Har inte hittat någon info om detta.
Utskriftsvy
När jag skaffade Defreeeze så ingick 36 månaders abonnemang. Hur vet man när det är dags att förnya årsavgiften?
Kommer det upp påminnelse i appen? Har inte hittat någon info om detta.
Logga in på deras hemsida så ser du när det löper ut. Där kan du även förnya din licens för 19.90€ / år.
https://www.dfreeeze.de/en
Om du inte har ett konto så skapar du ett, då behöver du serienummer och koden du fick när du köpte Defreeeze.
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
När jag ska registrera min Dfreeeze så ska jag knappa in ett D200 nummer, vad är det?
Telefonnumret till dfreeezen, finns på en klisterlapp på baksidan av bruksanvisningen.
TACK :) Som jag har googlat, sökt och letat, men inte hittat något vettigt.
Skumt, för mig så ser det ut såhär:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8552429a6f.jpg
I min står det:
Activation date: 2/6/19
Termination date: 2/6/22
Detta är ju dagens datum och tre år framåt, jag registrerade ju idag, men har haft min Defreeeze i över 2 år, så rimligtvis har jag mindre än 1 år kvar på licensen som följde med, 3 år ingick.
Märkligt att det inte går att få reda på hur lång tid man har kvar på licensen, varken i appen eller på hemsidan :(
Märkligt, jag mailade digades.de och fick svaret: giltig t.o.m. 2022-02-06.
Jag har som sagt dfreeeze till min Tiguan. Operatörerna börjar ju stänga ner 2G och 3G, så vem vet hur länge dfreeeze kommer att fungera? Någon som har koll på detta?
Tack så mycket. Jag var såklart otydlig. Vilket/vilka (2G, 3G, 4G) band använder dfreeeze? Sen vet jag iofs inte heller vilken operatör som dfreeeze använder?
Jag vet inte vilket band dfreeze använder, men jag förstår oron och frågan...
https://carup.se/3g-natet-slacks-fun...bilar-slas-ut/
m v h Henrik
Ja, det är tyvärr grymt mycket fjärrstyrningingar som slutar att fungera när 2G (gsm) och 3G stängs ner.
Värre än milleniumskiftet
:p
Testade min dfreeeze, men det vill inte fungera. Den skickar iväg styrningen, men sen händer inte mer. Har testat på olika platser där det fungerat för 5 - 6 månader sedan.
Värmaren går att starta på knappen i bilen och med värmarens fjärrkontroll, men styrningen med dfreeeze-appen fungerar inte. Min licens är betald för 5 månader till.
Någon annan som råkat ut för samma problem? Trodde ju att den skulle fungera några år till innan 2G och/eller 3G stängdes ner?
Så här står det på dfreeeze´s hemsida (Google translate):
Aktiverade system med en giltig licens kan fortfarande användas fram till den 30 juni 2026. Hela utbudet av funktioner hos dfreeeze® behålls till slutet. Du kan fortsätta att förlänga nuvarande licenser som vanligt i dfreeeze®-appen. Från slutet av juni 2023 kommer 3-åriga licenser inte längre att vara tillgängliga för licensförnyelse. 12-månaderslicenser kan fortfarande köpas från juli 2023 till 30 juni 2025. Efter det kommer 9-, 6- och 3-månaderslicenser fortfarande att vara tillgängliga för att förlänga befintliga licenser tills den tar slut den 30 juni 2026 Vänligen notera: dfreeeze®-licenser som löper ut efter 1 april 2026 kan inte förlängas efteråt! Med en giltig licens kan du fortfarande använda din dfreeeze® som vanligt fram till den 30 juni 2026.
@AndySwede Vad säger du som har monterat en deeefreze i din Tiguan?
Den är såld för flera år sedan så har ingen historik att dela. Jag kan ju tycka att pengar borde betalas tillbaka för ett abonnemang som inte fungerar. Sedan vore det väl lämpligt med ett inbytesprogram och uppdaterad hårdvara. VAG Sverige har ju sålt och installerat den här produkten…
Vill helst undvika VAG, för oavsett vad som hänt så ska dom alltid ha in bilen i 2 dagar för felsökning. Jo, vet att det är länge sedan du hade den bilen, men tänkte att brukar ha bra koll ändå. Kanske det finns typ någon återställning e.d. på deeefreze-modulen?
Det är inte mycket 3G kvar nu i de svenska mobiloperatörernas telenät, 2G är kvar till 2025.
Digades kanske har svaret. Saknas hårdvarustöd för 4G är det ju helt kört. Då skulle jag i alla fall gå en rond eller två mot VAG Sverige som sålt lösningen och fråga hur de ska fortsätta leverera funktionen. Räcker det med att byta ett inbyggt SIM kort för access till 4G är ju lösningen ganska enkel.
Ser nu att dfreeeze-mottagaren har quad-band, vilket är gsm 900/1800, så förstår nu att det inte fungerar mer. https://www.digades.de/en/business/s...ences/dfreeeze
Får väl tyvärr bli ett samtal till VAG ändå, suck :(
Ändra: Tydligen har modulen ett permanent istallerat SIM-kort. Det låter ju som om det inte går att byta?
Permanent... Det kan betyda att du måste använda verktyg för att komma åt kortet, eller att det är en egen "modul" i kretsen..
Är väl egentligen bara att öppna och se.. Dock inte säkert att hw/sw är kompatibel med nyare sim..
Gjorde det jag kanske borde gjort från allra första början. Jag drog säkringen som sitter inne under instrumentering, säkringen till klimatanläggningen. Nu fungerar det igen :)
He he jaha, en klassisk norsk reset alltså ;)
Fungerade 1 gång. Får väl prova att dra säkringen 1 gång till?
Ändra: Nu fungerar det igen, får se hur länge det varar?
När jag dragit säkringen så fungerar dfreeeze 1 - 2 gånger, sen tar mottagaren inte emot styrningen från appen.
Någon som har någon ide?
Nu har jag nog dragit säkringen 5 gånger och nu verkar det fungera som det ska igen :)
Konstigt, som att defreeezemodulen och mobilnätet/operatören behöver skaka hand flera gånger i veckan genom att du bootar om och upprättar en ny anslutning. Det ska ju inte behövas. Har du skickat ett supportärende till Digades?
Nej, det har jag inte gjort. Men slutar det fungera igen så ska jag göra det. Tack för för tipset.
Någon startade en ny tråd om att dfreeeze hade gått i konkurs, (hittar inte tråden) vilket jag inte tror är sant? Är ju digades som ligger bakom.
Testade att starta min värmare med dfreeeze-appen och det fungerade. Jag har betalat mitt abonnemang t.o.m. februari, sen får jag se om det går att ladda på mer.
Hittar inte appen i Google Play ivarjefall.
https://www.dfreeeze.de/
Kan ju egentligen enbart vara den tyska delen som ställt in betalningarna om det är olika dotterbolag
Från Digades hemsida:
Ämne: Viktig information om upphörandet av vår produkt och tjänst dfreeeze
Tack för ditt stöd!Vi vill informera dig om att vårt företags insolvens tyvärr innebär att vi är tvungna att avbryta vår dfreeeze-produkt och relaterade tjänster. Detta beslut är en allvarlig del av våra ansträngningar att omstrukturera företaget som en del av insolvensförfarandet och förbereda det för en framtidssäker inriktning.Vi förstår att den här nyheten kan vara en besvikelse för dig. Vi vill försäkra dig om att detta steg har tagits efter noggrant övervägande och som en sista utväg. Ditt förtroende och din lojalitet till vårt företag är mycket värdefullt för oss och vi vill uttrycka vår tacksamhet för ditt stöd.Om du har några frågor eller behöver ytterligare information kan du nå oss på dfreeeze@digades.de .Vi önskar dig all lycka och skickar vänliga hälsningar,
ditt dfreeeze-team
går ej att logga in i Defreeeze appen, så det är nog kört :-(
Jag är inloggad i min app och jag använder den. Då får jag vara glad så länge det fungerar :(
Funkade i helgen men nu har man blivit utloggad och går ej att logga in :confused:
Inte en app i världsklass men den funkade bra som "fjärr" med lång räckvidd
Ja, också utloggad nu :(
Jag har skaffat dfreeeze 2018 och nu produkt funkar inte hos mig , jag vet inte vad ska jag göra. ÄR det någon som har lösningen till problemet ? Hur botar man dfreeeze ?
Jag ha mailat de och skickat sms till de men fick ingen svar :(