-
24 bifogad(e) fil(er)
Seat Leon Cupra typ 5F facelift 2017
-
Nya Leon Cupra ST kanske kan bli min nästa bil. Visserligen 10 hk mindre än Golf R i senaste utförande men med tanke på prisskillnaden kan jag leva med det.
-
Ser riktigt bra ut. Imponerad.
-
Autogefühl, Seat Leon Cupra 300 hp AWD+DSG FULL REVIEW Facelift ST 5-door SC test driven 2018/2017
https://www.youtube.com/watch?v=6KkQPxaIvfY
-
Seat Leon ST Cupra ice & snow feature FULL REVIEW 300 hp DSG AWD test driven - Autogefühl
https://youtu.be/Z7UALmR1o_Q
-
Var och testade nya Cupra 300 ST 4wd hos lokala handlaren. Mina intryck mot min lätt moddade 280 då...
Positivt: keyless, nya funktioner och uppdaterat system, fräschare system helt klart.
Jäklar i mej vilket grepp när man trycker på, 4wd gör helt klart skillnad!
Tyckte nog den var aningen bekvämare också.
Negativt: tycker kanske den ser lite tråkigare ut i fronten.
Tyngre, känns liksom lite trögare och slöare. Men inte helt rättvist när min är en mindre bil och trimmad dessutom.
E-broms...
Men har man funderat på en Golf R kan denna nog vara ett intressant alternativ.
Jag behåller min 280 utan större funderingar.
Vi har ju knappt nån vinter och tala om här nere i Götet längre så inte så mycket behov av 4wd till vardags heller tyvärr haha
-
Är det någon som kanske köpt sig en sådan här bil och har lust att dela med sig av sina upplevelser med den då jag är nära på att köpa mig en?
Finns tyvärr ingen till salu nära mig så jag har svårt för att bara åka och provköra.
-
Försök provköra en äldre 280/290 då. Det är mest kosmetisk skillnad på dom och 300. Förrutom att handbroms är utbytt mot knapp och du har startknapp istället för nyckel(ja lite andra småsaker oxå). Såvida du inte är ute efter en 4wd förstås?
Båda handlarna i Göteborg har dock en cupra 300 st man kan få provköra, om du skulle orka köra den sträckan.
-
Tack för tipset om Gbg, får ta mig dit och prova.
-
1 bifogad(e) fil(er)
Det var farligt att provköra denna bil, fick bli en!Bifogad fil 9300
-
Citat:
Ursprungligen postat av
hippo6
nice riktigt snygg vart det manuell eller automat med paddlar?
-
Är automat med paddlar,vad jag förstått så finns väl kombin bara med DSG låda.
-
Citat:
Ursprungligen postat av
hippo6
Är automat med paddlar,vad jag förstått så finns väl kombin bara med DSG låda.
jaha okeej det var som fan
-
ST, kombi, finns både med manuell och DSG. Dock endast med DSG i kombination med fyrhjulsdrift.
-
Citat:
Ursprungligen postat av
Marcus
ST, kombi, finns både med manuell och DSG. Dock endast med DSG i kombination med fyrhjulsdrift.
300 kombin finns väl bara med 4drive därav bara DSG eller?
-
ST Cupra 2,0 TSI 300 6-växlad manuell 318 900 kr
ST Cupra 2,0 TSI 300 DSG6 333 900 kr
ST Cupra 2,0 TSI 300 4Drive DSG6 340 900 kr
-
2018 SEAT Leon Cupra 300 - #AutomannRacing (60FPS)
https://youtu.be/H2AjBURFOIM
-
Men 4wd går bara att få till St:n eller? Och då bara med DSG?
-
Fyrhjulsdrift kan du endast få till ST, ja. Och fyrhjulsdrift erbjuds endast tillsammans med DSG.
-
POV: 2017 Seat Leon Cupra 300 / Sound / Autobahn / Topspeed - AUTO BILD SPORTSCARS
https://youtu.be/8X8XMXXcvcg
-
Jahapp, kommande Cupra R då... vad man kan läsa sej till hitills, tycker jag det verkar som de gjort en kopia på Golf clubsport s. Fast med vassare motor och större bromsar. Mera camber fram tycks ju tyda på att den har samma hubbar som S'n eller då TTRS?
-
Citat:
Ursprungligen postat av
hippo6
Lyfter denna tråden lite :)
Försöker ta reda på vilken storlek det krävs på fälgar till Cupran? Vad har du till vinterdäcken, 17 eller 18 tum?
-
Sorry för segt svar!
De flesta rekommenderar 18" som minst. Jag kör själv med 19 vinterdäck på org fälgen då jag ändå kommer köpa nya fälgar till våren.
-
Kör 17” på min, men är snortajt mellan vikter och frambromsar. Så inte alla 17” som får plats. Dock skön körkänsla med lättare fälgar än orginal blytunga 19”.
-
Kör även 17" fast galet tajt. Skönt med lite mer gummi på vinter,så man inte slår sönder bilen helt på alla potthål och skit som är nu :(
-
Citat:
Ursprungligen postat av
bmptsi
Kör 17” på min, men är snortajt mellan vikter och frambromsar. Så inte alla 17” som får plats. Dock skön körkänsla med lättare fälgar än orginal blytunga 19”.
Kan bara hålla med angående 17" framför de blytunga OEM 19". Vägde mina med däck till 25kg på badrumsvågen. Köpt nya Pretoria 19" (Golf R tillvalsfälgar) för 2018, bör hamna på ca 20kg/hjul då.
-
Ett litet inlägg om fälgvikterNär jag letade trackdayfälg vill jag minnas att jag såg nån uppgift att vanliga 19” väger nästan 14kg.. Sub8 19” 2 kg mindre. Blev ATS racelight som väger 10,5kg, är dessutom halvtum bredare. Blir många kg mindre ofjädrad vikt på ett set att släpa runt på. Sen väger ju olika däck hyfsat olika oxå.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Citat:
Ursprungligen postat av
CupraST
Ett litet inlägg om fälgvikterNär jag letade trackdayfälg vill jag minnas att jag såg nån uppgift att vanliga 19” väger nästan 14kg.. Sub8 19” 2 kg mindre. Blev ATS racelight som väger 10,5kg, är dessutom halvtum bredare. Blir många kg mindre ofjädrad vikt på ett set att släpa runt på. Sen väger ju olika däck hyfsat olika oxå.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Även original vw pretoria 19" väger 10,06 enligt en forumpost där en användare har vägt fälgar och däck.
http://www.vwroc.com/forums/topic/56...-pretoria-rim/
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
-
1 bifogad(e) fil(er)
Var på Seat’s vip-kväll på nya centrat i Askim, ett antal Cupra R fanns ju på plats. Snyggare i verkligheten än de bilder man sett. Lite trevliga kolfiber detaljer(om det nu är äkta?)men tyvärr bara fake skärmbreddare som limmats på ser det ut som.