Passat Sportscombi Dynaudio upplevelse
Svårt att sätta rubrik, mod får gärna döpa om den till något bättre.
I måndags hämtade jag ut en split ny Passat Sportscombi GTR, som tillval har jag bl.a. stora navigatorn (Pro) och Dynaudio-paketet.
Både jag och frugan är musikintresserade och lyssnar mycket på musik, så valet var "självklart". Grejen är att vi lyssnar på ganska "tung" musik. Hiphop, house, osv.
Initialt är vi inte nöjda. Vi vet inte riktigt hur bra ljudsystemet är/kan bli då vi upplever att bilen/inredningen inte riktigt låter systemet "blomma ut". :(
Det är mycket missljud, skorrande och skramlande från framförallt dörrarna. Vänster bakdörr står ut som klart sämst.
Var förbi VW Bromma idag där en av express-meckarna fick lyssna och han höll med om att vänster bakdörr lät illa. Så den är inbokad i augusti (vi ska ut på europa-turné i juli).
Hur vanligt är det här? Hur mycket kan man förvänta sig att VW tar på sig att åtgärda?
Trist när man dels köper en dyr bil och dels köper ett dyrt ljudsystem som man sen inte kan nyttja fullt ut då bilen som sådan inte riktigt håller måttet.
Till saken hör att vi har oftast med oss barn i bilen, så det handlar inte om att vi på något sätt kör på max-volym, utan det vi upplever är på normala ljudnivåer.