Med audi 5cyl turbo motor och 375hk!:cool:
http://www.t-online.de/auto/neuheite...zu-375-ps.html
Utskriftsvy
Med audi 5cyl turbo motor och 375hk!:cool:
http://www.t-online.de/auto/neuheite...zu-375-ps.html
Den där artikeln är skriven för 2 år sedan (därav den "konstiga" illustrationen).
Men visst, det finns rykten om Golf RS för 2015... Tror dock inte den, om den nu kommer, har Audis 5-cylindriga motor.
Jo såg att den var gammal,har för mig att aftonbladet bil testade golf R nyligen så stod det att en vw representant försagt sig om att en golf rs med uppåt 500 hk var på gång! Så nånting måste vara på gång iaf:)
Knappast 500 hk i Golf. Snarare uppdatering av 2,0 TSI till ~ 360 hk (främst för att stressa Mercedes A45 AMG på alla fronter) och sen får Audi RS3 kanske 370-380 hk för att knäcka Mercedes A45 AMG på toppen. RS3 måste ju dessutom vara värst i internpolitiken.
Efter lite googlande så ska den enligt rykten heta Golf Evo, vara lättad och ha en 4 cyl motor på 365 hästar.
Kul om det stämmer! Motormässan i Peking startar 21 April.
Tyckte jag läste någonstans att en hög golf chef ansågs att det var 4 cyl som gällde numera. Mindre intern friktion. Bättre bränsle siffror
Skickat från galaxy note 3, kungen av alla smartphones
Denna har ju varit ute en stund nu har jag sett på annat forum.
http://www.youtube.com/watch?v=EphfVrMw5pY
/Peter
Golf R400 för att fira 40 år med Golf. Antar att detta är motsvarigheten till Edition 30 och 35? Han sa på slutet att nu måste dom bestämma om den ska gå i produktion. Om det blir så då köper jag en direkt.
Det är ju Golfen som fyllt 40, GTI ED xx relaterar till GTI som nu bara är 38 år. I alla fall R400 – stor skillnad jmfr ED 30 / ED 35 upplägget, svårt att jämföra. Tippar på att det kommer att tillverka den så du kanske får börja förbereda dig ;).
Då kommer ju den eviga frågan vad den kommer att kosta. Den väger 1420 kg sade han. En DSG R väger 1495 kg och manuell 1476. Det brukar vara dyrt att lätta samtidigt som man ska öka performance och styvhet. ”Ädla” material kostar. R:n kommer att bli sällsynt, R400 unik.
Ser väldigt trevligt ut!
/Peter
Ja R400 såg riktigt trevlig ut och vilken prestanda!:)
Dom måste bygga den där! Ruskigt fin.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Den lät lite som min A45 AMG ;)
Tydligen så är produktion av R400 nu bekräftad. Mycket spännande!
Ojj, fan va skoj :)
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag läste på ett forum att den skulle gå i produktion så jag googlade "Golf R400 production confirmed" och fick massor av träffar. Bl.a http://blog.caranddriver.com/confirm...ing-auto-show/
"It’s going to be built, the confirmation of which we received directly from VW research and development chief Heinz-Jakob Neusser."
Bygger den så kommer den nog ligga runt 550-600k+ iallafall, då en TT RS som ligger närmast i prestandarad/storlek i VAG's bilpark slutar runt 700k med lite tillägg.
Men hoppas på att dom bygger den :)
TTRS motorn är garanterat bättre!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag tror att vi får sluta jämföra internt i VAG. Inte många som trodde att denna Golf skulle byggas ännu mindre att den skulle vara "före" Audi. Jag tror VW kommer sikta in sig på A45 AMG och sätta ett pris i närheten, så strax under 500.000kr.
Att TTRS skulle vara garanterat bättre är inte säkert det heller. Det är helt olika bilar. Men vi får väl se? Har vi hört om när nästa TTRS kommer att visas?
Syftade på TTRS motorn, den har en cylinder å 500cc mer motor vilket gör att karaktären på motorn blir trevligare, en 2 liters 4 med 400 hästar är jävligt trött på låga varv.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Folkvagn, Folkvagn über alles
über alles in der Welt!
Läses med melodin!
Med variabla kamtider och lyft så betyder det kanske att den inte blir trött på lågvarv (förhoppningsvis). Det ser man i senaste R:n som inte är trött på lägre varvtal. Teknikens under ;)!
Man behöver troligen inte röra kamtiderna för att få ut 400 hk jmfr R. Det ordnar man som bekant på annat vis.
5 - 6 - 8 cylindrig är den förvisso icke.
/Peter
Peter, jag vet inte hur den nya R är, men är det som du säger så är det underbart!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Va fan hände med att överska mig med den nya Vr6:an dom stilade med på worthersee 2013 ?:(
Även på bytbil.se står det att den kommer i produktion men när vet man inte, http://bytbil.com/nyheter/nvhuvkyg
Men det är bekräftad att den ska komma i produktion? Även under första visningen av bilen i Peking antydes det att bilen var möjlig till produktion och att motorn redan var klar för produktion. Sedan efteråt bekräftades att den ska produceras av VWs forskning- och utvecklingschef. Om dom inte tillverkar den...ja konstigare saker har hänt men oddsen talar för att vi kommer få se den i produktion.
Iochmed att den är en hyllning till Golf 40år i år så tippar jag på limiterad release under detta år.
Just i detta fallet så är ju konceptet väldigt nära R modellen som den ser ut idag. Det ökar nog sannolikheten till att den kommer att produceras. Den har ju inte någon mittmonterad W12 precis :). Några förändringar kan det säkert bli frågan om.
Sedan brukar man ju passa på att ta bra betalt också, all extraordinär förädling brukar ju kosta "x upphöjt till 2" jämfört med bruksvärdet. (Men det vet jag inget om). Man ska kanske inte tänka allt för pragmatiskt. Kul bil är det i alla fall!!!!
/Peter
http://www.worldcarfans.com/11404257...00-ps---report
Nästa RS3 får också 4 cylindrar och 400 hästar. Antagligen samma motor som RS400 och gissningsvis får även nästa TTRS samma.
På ett annat forum hörde jag att priset för RS3 skulle hamna på €50k då bör R400 hamna under 500k?