Har varit utan Golf ett tag, men köpte denna fina bil nu i veckan.
Utskriftsvy
Har varit utan Golf ett tag, men köpte denna fina bil nu i veckan.
Du måste ha ett bildhotell där du har bilderna och sedan lägga in länk här så kommer den visas.
Sök angående bilder i forumet så kommer det lite tips.
Om du har Facebook kan du först lägga upp bilderna där, sen kopiera bild adressen och skriva [img] före och [/img] efter.
Varsågod :)
Ägare: GTIPilot
Golf GTi G60 1991
Ägt bilen sedan Januari 2012 och den har rullat 19 000 - 20 000 mil
Färg: Svart
Motor/Effekt: VR6, 2,9l 194hk
Fälg/däck: 7*17" 205/40-17
http://www.gtiklubben.nu/images/klub...202_173137.jpg
Ps: fin bil, hoppas vi får se den på någon banträff!
Det är alltså en G60 Edition One som det sitter en VR6 2,9l i. Den är reggad med nya motor vilket är bra :)
För övrigt är den nästan orginal. Recaro stolarna är kvar och baksäte.
Det sitter Koni-dämpare och det är orginal bromsar med spunna slangar.
Fick även med r-däck på 15" fälgar i bra skick.
Tänkte byta bromsbelägg till något bättre, eftersom det bara kommer att bli bankörning.
Någon som har något bra förslag på bra belägg.
Kanske även nya krängare.
Den är fin den där.
Har väl figurerat här på forumet tidigare med?!
Jo, det tror jag den har gjort.
Var enligt uppgift med på Bugrun 2011.
Då har man fått gjort lite idag.
Bytt olja och filter i motorn samt olja i växellådan.
Pysslat lite med inredningen oxå. Lite saker som satt löst och några som inte satt fast alls.
Är det inte tobbes gamla?
Kul med mk2 vr6 hur som helst, ha roligt med den =)
Vad har du för planer? Bara vårda och bruka eller pallbocksräser?
Jag tror att jag såg någonstans att det var en Tobbe som ägt den.
Den ska brukas och förhoppningsvis mest på bana :)
Jag som köpte den av tobbe och gjorde bil av den=)
bytte motor och kedjor och lite så=)
satt även bbs rs på den när jag hade den
Ahh de var därför man kände igen de.
En Grönbergare i mängden =)
Snygg är den!
Är den reggad med Vr6?
Japp, den är reggad med vr6-motorn.
Som 174 eller 190hk?
Som 174 och aaa ventilkåpa för motornumret!:) hehe
Fast ABV från golf variant syncro
Då har man fixat med bilen idag oxå.
Monterat tillbaka lite inredning som inte satt där förut.
Baksätet på plats och bältesfästen bak.
Sett till att alla lampor lyser igen, samt även all instrumentbelysning och knappar.
Bytt bromsvätska.
Ställt full camber fram.
Så nu är bilen nästan klar för bankörning i vår.
Ska bara sätta i ett nytt batteri och en ny ratt. Nuvarande ratt är väldigt vek.
Funderar fortfarande på vad för bromsbelägg man ska köra bana med. Förslag.
Så här ser det ut invändigt.
tjusigt. Sitter själv och funderar på om man ska köpa en vr6 som jag kollade på idag.. fast en golf III vr6 original då.
EBC redstuff kostar ju inte mer än 6-700:- på ebay och de ska väl vara helt ok vad jag vet.
Klart att du ska slå till och köpa den.
Jag har tittat på EBC, men då yellowstuff eftersom det bara kommer bli bankörning för min del.
Blir antagligen ett par grövre krängare oxå.
Skit i EBC, det är skit. Läs det här: http://www.garaget.org/mypage/blog.p...ras&post=23096
Fin bil och intredning :) är det golf 3ans handtag som är där eller eftermarknads?
Tack för tipset. Det var väldigt nära att jag beställde dom.
Det är 3:ans handtag.
Äkta golf mk3 handtag passar väl inte direkt på mk2? Det finns mk3 style handtag som passar på mk2 men dom är eftermarknads dock.
skickat från min mobiltelefon.
Kan mycket väl vara så att det är eftermarknads, men som jag uppfattade det när jag köpte bilen var det från en mk3.
Jag har såna på min med nämligen och är inte nöjd med kvaliteten på dom. Men då äkta mk3 inte passar rakt av så är det inte mycket att välja på. :-)
skickat från min mobiltelefon.
Tänkte på dessa: http://www.ecstuning.com/News/ECS_MK...andles/ES7516/
Är det samma som du har Manny? :)
Då är det nog sådana jag har :)
Ingen fara för OT, bara bra att jag lär mig nya saker.
Jepp! man måste veta vad man har :)
Kan tyvärr inte gå ut i garaget och kolla då jag själv befinner mig i Brasilien just nu :)
Då var bilen framtagen igen för detta året. Behöves nu en tvätt och besiktning innan bugrun :)
Då var bilen besiktad ua. Förberedd för bugrun. R-däck på, nya bromsbelägg (det blev gula ebc) och ny ratt monterad.
Ska bli kul att se bilen på banan detta året, körde den på bugrun förra året.
Då var bug run avklarat och det gick bättre än förväntat. Lite problem att den ville låsa upp bakbromsarna, men det tror jag kan lösas med att släppa på fjädern till bromsreduceringen. Bilen kändes bra, lite mjuk, men helt okej. Bra snurr på motorn, men inte så varvvillig. Mycket trevlig tillställning och mycket trevligt folk att prata med. Nästa år blir det nog uppgradering till partycampingen oxå :)
Konstigt att jag missade bilen helt! har inte ens sett den på banan :S
Btw, har också lite problem att när jag bromsar o svänge så släpper bakändan!
Låsning av bakbromsar hade jag med innan, men jag tog bort fjädern helt till lastventilen bak så blev det mycket bättre, monterar den vid varje besiktning dock. Med en sänkt bil så "tror" ventilen att bilen är tungt lastad och bromsar bakhjulen mer, bort med fjädern så är bilen "olastad" igen =).
Då var kinnekulle avklarat. En mycket fin dag och massor av körning. Bakbromsarna funkade bra nu utan fjäder. Sen är bilen lite för mjuk, så en uppgradering av chassi vore nog bra.
Tack för idag!
Var ju bra väder och mycket bilar, men få VW...