Som sagt vart kan man hitta ett Bra avgassystem för en golf R är ute efter ett från turbon och hela vägenbak..
Utskriftsvy
Som sagt vart kan man hitta ett Bra avgassystem för en golf R är ute efter ett från turbon och hela vägenbak..
Om det inte finns att få tag på hos de större aktörerna. Så ring upp någon av dem och erbjud dig att dom kan få plats bygga från din, och sedan har dom ritning på det. Borde bli bra pris också...
/mvh soyd
Milltek är på gång att släppa ett.
www.peansweden.com
.
Kolla på www.ebay.de där hittar du säkert, och det är fan så mycket billigare än här i Sverige till samma kvalite.
Eisenmann är också på gång med ett..
http://www.eisenmann-sportauspuff.de...W-Golf-6-R.php
.
tackar så mycket ska kolla upp allt detta
Är sugen på uppgradera min Golf R med Milltek, MEN har börjat snegla på Eisenmann. Enligt min mening ser det avgassystemt bra mycket snyggare ut och liknar mer "orginal" fast grövre!
Min fråga är: Finns det någon här som har erfarenhet av Eisenmann? Hur är kvaliteten? Är det "top of the line" eller skräp i förhållande till orginal?
/Dennis
Jag har milltek 3 tums monterat och är mkt nöjd. En helt annan bil nu. MEN polisen som stoppade mig gillade det inte men jag klarade mig från order om ombesiktning. Polismannen menade att mitt system lät mer än sin typ som han sa.
Men jag e nöjd med systemet å dess funktion.
Milltek är bra system , dock håller även Simons mycket hög kvalite och har bra garantier om det skulle vara något.
Och kostar bra mycket mindre för ett catback - 5600:- ink moms!
Milltek ligger på rek ca 10 500:- ink moms ( lite beroende på växelkursen)
Denna tråden är ganska gammal, men jag tänkte sparka igång den med en liten fråga!
Jag funderar skarpt på att fimpa mitten dämpen på min Golf R -10, frågan är dock hur stor omkretsen på röret efter katten är orginal, är det någon som har ngn aning om det?
Tanken är att ta bort dämpen och sen bara sätta ett rör som är 1 storlek större där mellan och sen dra åt.
Tacksam för svar :)
Annars kanske jag har ett avgas över om mina planer går i lås, går isåfall att köpa både med eurojet/stertman moddad catless setup från turbo eller som komplett Milltek unresonated med katt. Räcker till an hel del effekt och låter riktigt bra. Om det kan vara nåt?
Erik
Jag behöver bara ett Catback, annars måste jag mappa om ECU:n å det vill jag inte riktigt.
Vore intressant om jag kan köpa ett Catback av dig :)
Även jag vill ha lite bättre ljud men jag är inte intresserad av att lägga runt 10 papp och uppåt. Simons har jag haft på någon bil tidigare och var mycket nöjd med det. Finns det fler alternativ som ligger i liknande prisklass?
Thorssa: ska du bara ha ett cat-back? Eller från turbon?
Oavsett så rekommenderar jag Milltek. Ruskigt vasst system som låter magiskt.
Prata med Jimmy på Stertman så hjälper han dig
Jag är intresserad av cat-back men då jag enbart gör det för ljudets skull tycker jag det är lite lätt hutlöst med ca. 10 papp + montering.
Jo jag vet det tyvärr, har lagt ut det dubbla på avgas till hojen... Men till Golfen tycker jag inte att originalljudet är tillräckligt klent för att det ska vara värt över 10.000, 5-7 skulle jag däremot kunna överväga.
Är inte ett Simons eller Jetex system billigare?
http://www.simons.se/Katalog/VW/VW_G...st_Auspuff.htm
Sen om det låter bra kan jag dock inte uttala mig om. Kan kanske va billigare att ta hem ett Jetex system från England också, är ju samma grejer.
http://www.jetex.co.uk/website/jetex...tainless+Steel
Herre Gud vilken prisskillnad det är mellan Golf & Skoda :)
Tänk på att du kan inte jämföra Simons på BMW & Simons på Golf.. HELT olika ljud :)
Jag hade Simons på både min Saab & min BMW och BMW lät helt magiskt medan saaben lät knappt godkänt..
[QUOTE=Thorssa;185845]När du säger att det knappt lät godkänt, lät det lite eller lät det dåligt?
Som Sciroccogtx16v sa så lät det otroligt lite. blev väldigt besviken.. Fått höra att både Simons & Ferrita stryper nästan mer än original.. Däremot Millteks Cat-back låter GALET jäkla nice.. visst dyrare men värt VARENDA krona..
Kolla upp Remus grymt bra ljud! http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...olf+r&_sacat=0
Hej
Jag har installerat Ferrita turbo back på min R- och den har vakumstyrd avgasventil (avgasspjäll på ena utblåsen) men den är alltid öppen läge ska den vara så eller ska den bara öppna i S-läge? MVH tacksam för svar //SelmiR'
Har kört med Simons på en tidigare Golf och var väl inte direkt imponerad, märkte ingen större skillnad mot original. Kommer att hänga på ett catback från Milltek under våren på Polon.
Lyfter denna tråd lite eftersom jag blir R ägare imorgon. Är det fortfarande Milltek som gäller eller ska man kolla på annat? Från katten och bakåt som är intressant.
Fick min Milltek DP med cat från stertman motorsport idag, såg jäkligt trevligt ut, grym service å pris.
Inte ens nån anledning å leta på ebay
Jag är själv väldigt nöjd med Milltek Catback på min Edition 35 i alla fall.