VW Golf mkIII cabrio 2.0L 16vT
Den trötta 1,8:an har bytts ut mot en ABF-motor (2L 16v) tillammans med en G60-låda från en Corrado och ett garrett T25-aggregat.
Lite mer ingående ser det väl ut ungefär så här:
Megasquirt I V3 (MSnS)
Moddad fuelrail från A4 1.8T (passar "innuti" 16V-insuget)
Gråa G60-spridare
Kraftigare bränslepump (Audi S8)
Laddluftkylare från 93-aero
2,5" rostfritt från Feritta
4-puckad lammel från Dalhems (G60-tryckplatta till och börja med)
Dubbla toppackningar i metall som kompsänkning (budget-variant till att börja med).
Får övrigt ska bilen få detta:
17" OZ Optima
Coilovers från Raceland
Polyutethan-bussnignar i framvagnen
280mm bromsar från G60 fram
226mm bromsar från mkII GTi bak
Fjäderbensstag upptill och nertill fram
Samt lite små-styling, inget uppseendeväckande utan bara lite smågrejer.
Ska försöka lägga upp lite bilder så fort jag kommer igång med mitt nya bredband (vilken dag som helst), sitter med 56-modem nu...