Volkswagen Golf Bluetooth anslutning.
Hej!
Jag är helt ny i forumet och vet inte om denna fråga kanske redan är besvarad, men tänker att jag startar en ny tråd och skulle det vara så att svar redan finns, så tar jag gärna emot länkar till befintliga trådar.
Jag köpte nyligen en begagnad VW Golf TSI 2010 och har lite funderingar kring bluetooth möjligheterna i bilen. Bilen är utrustad med en rcd 510 stereo och under passagerarsätet sitter en 9W2 modul (1K8 035 730 D). Som jag har förstått så ska denna modul vara utrustad med bluetooth. Med stereon har jag möjlighet att aktivera eller avaktivera bluetooth, men mer inställningar hittar jag inte, kan inte heller se några bluetooth inställningar i färddatorn och trycker jag på "phone" knappen på stereon, så går den bara i muteläge. Jag har inte heller några bluetooth knappar i taket som vissa andra modeller har.
I bilen finns även en extern bluetooth efterinstallation, en "HBM touch adapter", som bara är utrustad med samtalsfunktion och inte mediauppspelning, så jag funderar på om denna kan vara en orsak att bilens interna bluetooth inte fungerar.
Har någon ett svar eller några tips på hur jag ska gå tillväga, så hade jag varit väldigt tacksam! :)