Gammal GTI dsg får nytt flås?
Som nybliven ägare av en Golf V GTI med dsg av äldre årsmodell, -05. Så är det ju inte utan att man blir lite sugen på mer kräm såhär fram på vårkanten. Har nu sökt mig helt krokig på alla tuningfirmor/chiptrim som finns och har nog reducerat ner det till tre som verkar något sånär intressanta.
- Stertman med deras GIAC
- BSR
- Vtech
Det verkar ju finnas för och nackdelar med alla. BSR verkar ju ha en väldigt smidig enhet för att ladda in mjukvara. PPC3? Med Vtech verkar det också följa med en liknande enhet, om än inte lika "flashig". GIAC/Stertman verkar bara skicka med en "omkopplare" som inte kan ladda in ny uppdaterad mjukvara om jag förstått det rätt.
Till att börja med är det väl steg 1 som är mest intressant. Kanske man kan ge sig på insug och utblås till vintern om det fortfarande funkar bra. Så enkel uppdatering av mjukvaran som passar det hade ju varit att föredra.
Vet att det kommer komma flera som ber mig söka, och tro mig, det har jag gjort. Blir dock inte ett dugg klokare av de trådar som finns. Finns det någon som kan ge ytterligare för och nackdelar med dessa olika firmor. Måste man t.ex. åka till Stertman för att få mjukvaran uppdaterad? Stertman erbjuder ju uppdatering av DSG-lådan också, är det någon som gjort? Rekommenderar?
Tack på förhand.