Riktigt tråkigt att man aldrig kan skicka saker med posten utan att paketet är
totalt sönderkört... Har nog aldrig klarat mig från mindre eller större skador.
Kul att du fått lite delar iaf!
Utskriftsvy
Riktigt tråkigt att man aldrig kan skicka saker med posten utan att paketet är
totalt sönderkört... Har nog aldrig klarat mig från mindre eller större skador.
Kul att du fått lite delar iaf!
Åååå jag blir så trött på detta bygget..
Dom senaste månaderna har allt bara gått fel.
Söndriga paket som kommit. Svårt att få tag på typ-17 så jag kan få mina delar.
Posten tar tid på sig att fixa dom trasiga paketen. Pga det kan jag inte köpa tex en framruta av mini_me.
Idag fick jag mina bakljus jag beställt utav Vimmerbybildemontering. Var väldigt noga med att förklara att jag bara ville beställa OM ljusen var kompletta med elektroniken. Det ska dom vara sa han. Var dom det........ NEEEEEEEEEJ.
Så nu får man krångla med att skicka tillbaka och få pengar utav dom.
Ibland känner man bara för att sälja av allt..
Surt surt surt.
Dags för ett brejk igen.......NÄ!
Kämpa på.
Holmgren:
Pengar på kontot.
Ta en veckas brejk på allt vad det heter bilar.
Så tar du nya tag igen.
Jag känner igen det själv.
Man vill så mycket men uppförsbacken tar aldrig slut känns det som ibland.
Bättre att det tar tid än att det inte alls :P
Om det är till någon tröst så har vi alla kännt lika dant...
...men ju mer jobb man skaffar sig ju mer problem blir det.
Domverkar inte helt hundra procentiga alla gånger. Jag har haft me dom att göra två gånger å båda gångerna har dom aldrig hört talats om att d vart speciella grejer till min G60. Först va d framvagnsbalken men den beställde jag aldrig. Sen så va d framskärmar å d hade dom heller aldrig hört något om att d va speciellt på G60. Även fast man säger att d e ett helt annat art.nr. till G60 prylarna i ETKA.
Ett break kan va på sin plats för att samla ny inspiration :) Men kämpa på!
Kan trösta dig med att rutan står där den står så känn ingen press...säg till när du vet att du inte ska ha den så håller jag den tills dess.
Peace!
aaa...du kan ju tältat i mitt garage och bygga stereo i min Corre + lite annat...borde sätta ditt läge i perspektiv=)
Haha Lars är alltid lika uppåt =)
Fasen du borde verka som uppåttjack för oss andra med strul ju haha.
Känns som det står väldigt stilla nu..
Men men, det får ta den tid det tar.
Köpte på mig en uppsättning Bonarth topplagringar av Mini_me..
http://archive11.pixbox.se/arkivet/s...21792364.jpg?0
Idag fick jag det slutliga beskedet från Posten.
Dom ersätter INTE mina varor.
Förbannat, där rök 2000kr. Känns tungt att få betala när jag inte ens öppnat paketet innand det är sönder.
Imorgon ska jag ringa Typ-17 och hoppas på att dom skickar nya varor istället.
Surt men jag har märkt samma sak på jobbet där det är svårt att få ersättning för skadat gods. DHL från tex. Danmark är roliga då man får ersättning per kilo men vad säger vikten om värdet!?
Varför köper du en vindruta från tyskland??
Kostar ca 900:- ny på VAG. (tror jag betalade 870:- för min)
Bara en stilla undran??
Det var inte det priset jag fick på VAG..
Betydligt mycket mer var den summan jag fick. Därför köpte jag ALLA nya rutor från Tyskland.
Sett att dom hade nya rutor ute iaf framrutor för under 1000 ingen på blocket
Samma hände mig.. Köpte en ny baklycka och den blev knäckt i ett hörn fast den var väl packad enl. post tjänstemannen på inlämningsstället. När jag hämtade den så sa tjejen i kassan att jag skulle anmäla det men jag orkade inte bråka om det men hon sa att jag skulle få ut ersättning för luckan så innan det var klart så hade jag anmält det, 3 veckor senare så hör dom av sig och säger att den inte var packad som den skulle = ingen ersättnig.. Det tog mycket tid och innan det var klart så blev det som jag sa till henne ifrån början att jag inte skulle få ut nå, det var inte värt allt krångel som det medförde i allt pappers skrivande osv..
Pratade med Typ-17 idag.
Nu har dom packat min sista order och det bästa av allt.
Dom ersätter både vindrutan och listerna utan kostnad.
Perfekt....
För er som ska beställa från typ-17.
Beställ endast från nätet. Inga mail med ordrar. Det är där det har blivit så fel med mina ordrar. Jag blev knuten till en säljare Florian Pinder. han har just blivit pappa och därför tagit ut många dagar i ledighet. Dom andra har då inte vetat vad jag har beställt.
Därför har det blivit problem.
Skönt att höra att det verkar lösa sig för dig!
...och tack för tipset.
Tack för tipset!! :)
Är det bara vindrutan som 'saknas' nu då eller vad var det för saker som var trasiga i paketet du fick? En bilglasmästare borde ju gå alldeles utmärkt att köpa en ruta av, att få glas skickat runt halva europa känns ju inte som ett säkert kort... Och till en sån här äldre bil så bör ju inte rutorna vara speciellt dyra heller.
När jag letade så var alla rutor jag hittade dubbelt så dyra.
Tyckte inte det var värt det så jag beställde allt från typ-17. Men visst, jag borde nog köpt här istället. Får se om denna är hel annars ka jag försöka få pengarna tillbaka och då köper jag en utav mini_me.
Det var dels denna rutan som var sönder sedan var det röda alulister till grillen. Det paketet var viket på mitten så jag fattar inte varför Posten inte löste in det. Helt sjukt men jag får nya av typ-17 så jag skiter i det.
Sedan är det dessa delar som ska komma med:
- Bagagerumsmatta
- Bakljus
- Sidorutor till dörrarna
- VW emblem till grillen, till matsola
- Skyddstejpen som sitter innanför tanklocket
- Två skruvar som håller kylaren. gänga/gummipackning/gänga
- Dämparen tillbakluckan
Dom sakerna är det kvar. Sedan har jag fått allt jag har beställt.
Men jag har fri frakt och 10% på vissa delar. Så jag sparar in ganska mycket.
Vad ska man säga....
Jag blir så trött på detta bygge.
Nu har jag seriösa planer på att sälja av allt.
Det är så förbannat tråkigt och jag HATAR folk som ljuger mig rakt upp i ansiktet.
Vad är det nu som har hänt tänker ni. Skulle jag förklara det kort så är det just ingenting som hänt.
Här kommer den lite längre versionen:
Innan semestern ringde jag och pratade med han som laagar rosten. Bestämde att jag skulle komma ner och titta på bilen denna veckan.
Ringde honom i måndags för att kolla vilken dag som passar.
Då ska han åka till Gotland några dagar. Men han förklarar att han ska göra klart bilen så snart som möjligt.
Då ringer jag mannen som äger garaget och även ska lacka bilen.
Får det svar som jag inte vill ha men som jag befarat.
Bilen är inflyttade i lackboxen men han som ska laga rosten har inte gjort någonting på bilen..... Det har gått 8 (ÅTTA) månader sedan jag lämnade ner bilen.
Senast för en vecka sedan så lagade han upp en rallybil som kört av ordentligt.
Vad har denna mannen för problem??? Jag ska betala som alla andra, varför gör han inte min bil utan bara andras?
Efter det att vi pratat en stund så säger jag till honom, känner du någon annan som kan hjälpa mig med jobbet. Han sa att han kände en och skulle ringa honom och fråga om han kunde göra jobbet...
Men får jag inget napp nu så blir det nog att sälja av ALLT.
Och det är inte lite nya delar som jag har..
Det finns mer duktiga svetsare så leta upp en seriös kille för 8mån är en komplett renovering av en veteranbil med svetsning och lack med montering.
Det är bara det att jag har letat men det finns ingen här som kan ta den.
Får ju inte kosta vad som hellst heller.
Tråkigt med problem... Men du får inte sälja bilen! Finns inte en chans att jag tillåter det =)
Problemet är ofta att folk i allmänhet inte är berädda att betala för en seriös rostlagning för det tar längre tid än väntat. Dom som utför dessa jobb till privatpersoner blir färre och färre då dom inte vill ta på sig jobb från privatpersoner som sen inte är berädda att betala kostnaden.
Det är ju tråkigt att du som är berädd att sattsa vad som krävs på att få bilen renoverad till det skicket du önskar när ingen vill ta på sig jobbet.
Kanske kan skriva ett kontrakt där både kostnader och leveranstider står med och båda parter blir då nöjda, förhoppningsvis!
Pengar är inte problemet. Jag har sagt att jag betalar vad det kostar att fixa den.
Han tog 200kr timmen och då borde det inte bli extremt dyrt.
Han bytte hela taket och knackade ut en bakskärm på en Volvo 240.
Detta var mycket bra gjort så därför valde jag att lämna bilen till honom. Han tog 8000kr för det jobbet. Enligt honom skulle min bil ta lite mer tid så säg 12000kr. Det är ganska mycket mer..
Men jag har inte fått prisförslag från någon jag frågat...
Mycket märkligt....
Samlar ihop alla delar och kollar intresset.
Får jag mycket intresse för delarna så säljer jag av det tror jag.
Har han förstått att du är seriöst intresserad så borde han ju va helt pantad om han inte tar på sig jobbet...
En kille som säger att "pengar inte är problemet" är ju en perfekt kund men han kanske har hört det förut.
Ta ett seriöst snack med honom igen innan du säljer av delarna!
saaakkktta i backarna här!
Förstår att det är lite drygt med sånna motgångar, men du kommer ångra dig styggt om du säljer alla delar, allt arbete som är nerlagt osv!
Tänk på vad härligt det kommer vara när du är klar! Vilken lycka =)
Ta en liten paus och ring runt lite bland plåtisar, tror säkert att du kommer på andra tankar när du får fundera ett par dagar.
Jag hoppas iaf att DU kommer fördigställa den! :-)
Edit: Förövrigt så är ju jag nästan svensk mästare i otur med bilar på kort tid. Så om någon vet något om trökiga motgångar så är det jag ;-)
Det suger, men fan när man kommer igång igen :D
Faen va surt med såna "byfånar" (om man får uttrycka sig på det viset)
Hade själv ett par gubbar som var intresserad av att rikta min Gti men dom kom alldrig till skott. Så visst man tröttnar , men du får ju inte ge upp nu .
Nu ska du inte göra nått förhastat..
Ta ist och låna ett bra släp och kör den femton mil österut så kan min kusin hjälpa dig.
Han har svetsat rosthögar i snart 20 år så din blir inga problem.
Han tar inte mkt betalt heller.
"pengar inte är problemet"
Ta mig inte fel... Jag menar inte att jag sitter på enorma pengar men pengar till att laga upp den. Det har jag.
Har suttit och diskuterat det hela med frugan ikväll.
Hon säger att jag inte borde sälja, hon vet att jag kommer vilja göra klart det någon gång. Tack för ert stöd.
Jag ska göra ett sista försök att leta upp någon som kan göra jobbet.
Annars finns det nog många som vill ha delar..
Jo delar vill man ju ha.
Men jag kan ringa ett samtal i morgon.
Och du har en av sveriges duktigaste plåtslagare,som även kan lackera.
Dock har han en verksatd ca:6mil norr om Uddevalla.
Ring mig så tar jag ett snack med honom.
Han är så fruktansvärt duktig.
kolla bara in här:
http://vw.gtiklubben.nu/forum/showth...p?t=145&page=9
Det gjorde han på 15min.
Och jag går i god för den mannen.
pålitlig,pedant och mycket snabb.