Ja det är ju klart med den helt vilda golfens prestanda =P
Utskriftsvy
Ja det är ju klart med den helt vilda golfens prestanda =P
tja i varje fall mot min jetta.. =P
Nu hade jag ju en förare av en viss gul bil som ballast på högersidan med... heavy shit :P.
Hahaaaaa!
Du måste ha blandat ihop våra bilar Manny.
Det är min bil som saknar prestanda och så vidare :p
Lite extra vikt bidrog jag säkert med =P. Men du får nog skaffa en annan kamera om det ska bli riktigt bra.Min gamla digitalkamera e nog inte mycket att ha men det blev ju ett klipp i alla fall=)
Fräckt, men du måste ju sudda ut ansiktet i backspegeln sen när du lanserar filmen Getaway in hässlehål :)
Min bil e så låg så jag kör under din truck :P.
Det var helvete vad du gasar i skogen, inte kul att komma som mötande bil där inte ;-)
Som sagt, en bättre kamera så blir det kanon!
Jugo, ta med kameran ändå, kan sitta fint i mitt fäste när batteriet i min kamera dött ;-)
håller ungefär bara en timme så, dessutom är det inte sååå mycket oväsen i min bil som
det är i Mannys hehehe
Numera är jag utan en skärmbreddare med med massa grus överallt :D. Däcken tog så gott som slut igen. Bromsarna har klarat sig bra.
Kort sagt det var skitroligt på kullen i helgen. Blev mycket filmat, ska försöka slänga ihop nåt skoj o lägga ut.
Kamerafästet funkade bra förutom att kameran vred sig lite efter en sväng ut på curbsen i hög fart.
Från eftersnackstråden:
Barbapappas bilder:
Stupid hurts eller vad man säger.
Note to self: glöm inte att bromsa efter rakan.... (kollade på filmen vid avkörningen och såg att jag bromsade MYCKET försent, skyller på hjärnsläpp :P)
http://www.forumbilder.se/images/8502008123951ff9f.jpg
Och den "omtalade" körningen på sista passet, stenhård körning riktigt långt ut på gränsen:
http://www.forumbilder.se/images/5302008124017bac6.jpg
Notera att det är Ytterhjulet som har asfaltsskräck :P.
HÄRLIGT Manny!
Hoppas ni hade kul nu då jag fick stanna hemma ännu en gång.
KUL åxå att din bil bara fungerar och fungerar hela tiden.
Tur att du inte åkte uppner iaf efter avåkning!
En breddare mer eller mindre är ju bara "krigsskador".
Hoppas på filmer nu då det utlovats =)
Verkar vara en riktigt driftsäker bil :)
Hade du sönder spoilern också? Ser ut så.
Driftsäker kan man kalla den :D. Har inte gjort mycket med den iår. Bara köra o köra. Lyfter sällan på huven på träffarna. Häller på nån droppe olja lite då o då bara.
Tankar ibland med. Drar under två liter milen på bana iaf.
Några lösa skruvar har jag fått spänna dock, och bytat styrstag. Men styrstagen har aldrig varit fräscha på den.
Har nog lyckats med en 150-200 banåkamil samt en 3-400 gatmil med den iår. 4 nya däck och ett par klossar har gått åt iaf.
Läppen har klarat sig, den lossnade iofs från fångaren men de va bara o trycka på igen.
Har inspekterat skärmbreddaren och konstaterat att det bara är monteringshålen som blivit större och att den lilla listbiten mot dörren har gått av. Så det kan nog gå att få på den igen utan att det ser tokigt ut. Fast en ny är ju att föredra.
Börjar gilla att köra under bron på kullen. Kan hålla stumt i femman i 170km/h utan att bromsa utan problem :D. I övrigt går det nästan bara på trean runt hela banan. Bara lätta på gasen lite då o då :P.
Trean är liiite kort efter kvarnen dock. Men lägger jag i fyran så måste jag bromsa nästan direkt. Så det blir att säga hej till varvstoppen där istället.
Hmm du måste ju börja hålla efter Rabarberpappa nu på kullen?
Stackars gamla Bettan :S
http://www.forumbilder.se/images/8502008123951ff9f.jpg
Snygg Bil.
Lycka till med den.
En fråga bara, hur är storleken på motorn kontra nya gti med turbo?
Sås, då va en alldeles sprojlans by breddare beställd. :D
Och numera behöver man inte fråga varför bilen är så snabb, inte är det motorn iaf :P.
Satte det på vänster sida så ifall jag tröttnar så kan jag ta bort allt utom 1,8 så blir det snyggt ändå :D.
http://images.fotopic.net/yvf0w2.jpg
Hmm , vad är det för plutt bredvid utan? Surfar från mobilen nu ett tag då jag är utan dator. Ser inte vad det är =)
"1,8 Utan T" står det :P
Sitter o kollar på film från kullen nu. Testade för skoj skull att klocka mig själv med mobiltelefonen 8 varv i rad nångång under under sista passet. Dessa tider fick jag:
1:07,4
1:07,4
1:07,7
1:07,8
1:07,6
Känns ganska bra. Undrar vad andra har för tider så man kan jämföra litegrann.
Minuter då väl... :P
Oj Manny.
Ser bra ut de tiderna ju.
Tror R-däcken gör att det blir lättare att åka jämna tider.
Det diffar inte mycket på varven där alls.
Vento VR6:an gick 1,10 på gatdäck.
Golf GTi Mk III 16V:n samma ungefär.
Golf Mk II:an elle Jettan har jag inte tagit tid på där.
Elle jo men ja kommer inte ihåg nu vad resultatet var =)
Bra tider...
Min snabbaste är 1.07.30 med Golf Mk2 16v med Barum Sommardäck.
Haha då är det jag som suger med andra ord :)
Nej då....
Jag kanske körde lite hårdare bara...
Men åter till Manny:S mycket trevliga bil....
Skulle gärna ha en såå snygg å fräsch Mk2 hemma