Coolt!¨
Kör på!
Fredrik
Utskriftsvy
Coolt!¨
Kör på!
Fredrik
En fråga, på pg toppen sitter de en oljetrycksgivare och en banjokoppling där metallslangen från gladdern även går in, i slutet sitter en oljebult fingängad. Då jag tagit bort gladdern behöver jag ett alternativ till oljebulten, ska till en järnaffär strax men glömde den såklart hemma. Någon som vet vad man kan dra dit istället? / mvh Danne
Då skruvar du väl givaren direkt i toppen.
Fredrik
Kör till din närmaste hydraulikbutik och köp en ny skruv till enkel banjo.
Fått rätt mycket gjort idag, fått slangarna till returen att passa som handen i handsken, flyttat oljenipplarna från sandwichen för att kunna få upp ett rör till kompressorn var nämligen lite tajt där...
Tror de kommer bli bra, får se hur den beter sig nästa gång då jag hoppas kunna starta upp skönheten.
Hittade dessutom en rem, 6pk1725 från en frank skitbil som vi inte nämner i namn.
Sedan började vi leka med den gula innan magen började skrika efter mat!!
Lite pic!
Bifogad fil 1521
Bifogad fil 1522
Bifogad fil 1523
Använde det gamla returröret från gladdern, blev riktigt Nice..
Usssh! Vilken röra de är i motorn...
Startade upp bilen idag, startade utan problem direkt. Verkar lira bra, 65mm remhjul gör dessvärre att jag inte kommer upp i de laddtryck jag hoppats på men tycker man de känns okey att åka runt med eaton kan man ju bara byta till mindre framöver.
De som saknas är en lämplig luftslang från luftfiltret till kompressorn. Är lite tajt osv men jag siktar in mig på en 65mm luftslang.
Lägger upp ett klipp från uppstarten.
https://www.youtube.com/watch?v=M_-U...e_gdata_player
ser ju smäckert ut det där! =D
va hamnade du på för tryck med det remhjulet du har? =)
Vackert !
" It's alive !! " frågan kvarstår: blir det ett monster ? ;)
Via kranaprataren på mobilen...
Va jag räkna ut så borde de ligga strax över 0.5 vilket såg ut att stämma rätt bra när jag kolla, ska se nästa gång jag provkör.
Är de skillnad på undertryck med eaton, va jag tyckte se så när jag varva till rätt mkt kom jag upp till 0 bar för att sedan dra vidare uppåt, har för mig att gladdern inte beter sig så riktigt, förutom vid hård körning såklart. Eller är de bara så att jag har drömt för mkt i vinter.
- - - Uppdaterad - - -
Mårten det vet du:) haha. Glad påsk på er alla
Ser mycket fint ut :)
Om du vill testa/kolla laddtrycket utan att behöva köra som en galning så kolla denna videon. Det intressanta kommer i slutet.
Jag har själv testat och det fungerar utmärkt :)
http://m.youtube.com/watch?v=qJmyVg8Oq-c
Ps. Du behöver inte/bör inte koppla mätaren vid btr en. Lycka till!
Körde en längre tur idag med bilen samt med brosan mist här på klubben. ( 1.8t mk1)
Jag e riktigt nöjd med prylarna, kan bli att fixa mindre remhjul framöver men den går riktigt bra. Behöver ny grill, nya skruv och ett nytt ögonlock sen lite bögputts under huven så är jag redo för lunda:)
Lunda, hur långt är det dit från sthlm?
Man kanske borde hänga på, om bilen hunnit ur garaget...
Fredrik
Brukar det vara mycket folk på lunda träffen???
När är träffen???
är det i maj nu eller ???
5/5, träfftråd och info kommer inom kort.
Forum Runner - Nexus 4
Ja nu är lundaträffen avklarad. Underbart kul, var fan glad tre dagar efteråt:)
Hade hoppats testa eaton'en som jag meckat dit men insåg kvällen innan att de läckte från packboxarna vid rotorerna så oljan rann igenom. Kul, mkt pengar nerlagt och såklart var även dom paj. Va gör folk?!
Nåväl, kl 1700 meckade jag tillbaka g-laddern, blev klar runt 22,2300 med allt. Då började en nippel, oljeslanganslutning till oljesandwitchen såklart att läcka, har den aldrig gjort innan.
Då ville ja bara ge upp. Men va fan tänkte jag, denna skit sak efter allt som vi löst, vi tog tid och fixade de, så att man kunde starta och ta bilen hem från garaget.
Blev någon timmes sömn innan man skulle möta upp folket som skulle till lunda.
Gladdern går riktigt jävl* bra, tappat lite i laddtryck de senaste 6 åren men de är väl slitage antar jag. Ska kolla igenom den till hösten och byta slitna delar.
Hade även stora problem med en fälg som pajade i ett stort potthål, intera löste detta mes kort varsel så jag fick möjlighet att dra till lunda. Ska dra ihop ett mail idagarna till kommunen och se vad jag får för svar. Riktigt nöjd med resultatet btw!!
Planer inför buggen är väl mest att småpilla, har tyvärr inte ekonomi nu att köpa nya fälgar. Dare rs gillar jag, 16# tror dock inte dom passar brembo oken.
Glad lill-lördag!
Bifogad fil 2099
Skönt hål!
Fälgen
Bifogad fil 2100
Bifogad fil 2101
Här gåre fort!:)
Bifogad fil 2102
Bilder från stress meckandet i lördagskväll hoppar vi!
Ush inte bra för hjärtat haha..