Det ÄR både fräckt och fungerar!
Finns flockat i de flesta bilsporter.
Fungerar ju åxå och ger en ikke reflekterande yta.
Utskriftsvy
Ser mycket bra ut =) blir jäkligt stiligt när man drar på lite kabeltjep =)
Tack! Ja det blir lite mindre "color of benetton" över det hela :D
Kom hem från garaget 04:30 inatt.... :D
Har jag målate det sista, sen färgen tog ju slut, har satt ihop allting ikupén. Och tom provstartat. Startade direkt med mitt åkgräsklipparbatteri och all el satt rätt kopplat! (kors i taket).
Luftat kylsysten har jag gjort. alla mätare inkopplade och fungerar. svetsat klart avgasröret och fixat riktiga upphängningsgummin.
Vill ha recension på batteriet sen =)
Om de fungerar bra och lite sånt.
Vill ha lätt lätt i min med!
Den startade utan problem med det batteriet iaf! men när man hade startat o stoppat en 5-6 gånger på raken så började det sega litegrann, så då kopplade jag på ett hjälpbatteri istället. Men när jag lät den stå o ladda en stunde å funkade det som ett vanligt batteri. Sen får tiden utvisa hur länge det håller att använda.
Precis.
Du får ju ta och fixa bilen fattar du väl.
Annars hinner du inte köra och kolla att allt jag vill köpa fungerar =)
Visst ställer du på en tid före Sturup och testar lite väl?
fy *** detta måste va en av dom snyggaste mk2orna i sverige!
Jag är impad :-O
Va roligt att höra, men tyvärr kan jag inte skryta med att det är jag som har byggt den =(. Tacka Fredriksson!
En lite uppdatering kan jag väl ta med:
Slängde ihop bilen förra helgen efter många mecketimmar. Det sista som jag målade i skuffen hade inte ens torkat när jag drog igång pärlan (vilket jag nu ångrar lite då det fastnade lite skräp i färgen sen. ALLT utom sidosträvorna var på plats.
Ut o köra i det fina vädret. Körde ca 10 mil runt runt i hela stan (roligt!). På kvällen så försvann allt massa vatten i kylsystemet och det berodde på att det hemma byggda T-röret hoppade av. Färgen på röret gjorde så slangarna gled av. Så jag rullade in på en mack o hälld på vatten o körde sista biten tillbaks med bara påtryckta slangar och utan locket på expansionskärlet så det inte skulle bli tryck i systemet. Sen har den stått där o skämts hela veckan bara. Har itne haft lust o fixa nåt nu :D.
Var visserligen på trimtema o skaffade en tempgivarstos i alu som jag tänkte modifiera o ersätta det hemma byggda röret med.
Batteriet fungerar nog inte så bra som jag hoppades på. Efter några starter så vill den inte som jag vill (ovänat? för 349:- kan man inte klaga :D). Kanske blir bättre när jag laddat det lite bara. Får testa lite mer helt enkelt. Annars får jag skaffa ett anant helt enkelt.
va kostar det att flocka instrumentbrädan?
Jag gav 1500 men det kan variera.
Bilen är i princip redo för banan, så när som på däcken o hjulinställning. Allt fungerar och det mesta är testat, 349:- batteriet funkar faktiskt rätt bra så länge man inte stannar för ofta, så det orkar laddas igen.
Har köpt 20L shell helsytetisk olja och ett par orginalfilter som ska bytas snart med.
Var idag o hämtade nåt som jag först trodde va Schmidt-fälgar, men som visade sig efter köp att det är Revolution wheels 15x7"
MYCKET lika de schmidt jag har som är 15x8". Låt er inte luras av ballongerna o färgen.
Dessa blir PERFEKTA som racing hjul!
http://images.fotopic.net/ytinyj.jpg
http://images.fotopic.net/ytinyk.jpg
Kan tilllägga att finishen inte va nån höjdare, ommålade o krackelerad o matt lack, men d går o fixa :D
Kostade??
Vet ju din budget =)
Snygga var de ju iaf för banan.
Du vet ju mina tankar om bana , ska vara snyggt även där =)
Jaja jag vet det är fåfängt men jag vidhåller snyggt!
Köptes var?
Känns som om jag tittade på sånna på nätet åxå nyss?
svarta måste dom ju bliiiii :P
fälgarna alltså!
Såg den annonsen jag med. Trodde faktiskt att det var sådana som dina svarta men då var det inte bara jag som tog fel då.
Jag trodde d va sån jag hade först, blev lite besviken när jag såg att det inte va det, men det var bra pris ändå. Dessa säljs nya fortfarande verkar det som, dock med lite bätre finish. :D
Självklart ska dom bli blanksvarta! :D så bilen e lika snygg på banan som utanför :D, skrapade lite på dessa och hittade blå och röd gammal färg under hehe.
Tyvärr så va min däcksnubbe lite snabb så jag hann inte hejda han att lägga på däcken så jag får köra med plåtisar tillsvidare. Då kan jag renovera dessa seriöst.
Fan också. Hissade upp bilen imorse för att byta bromsvätska. precis när jag fått under sista pallbocken så pajar domkraften. Så nu får jag inte ner bilen igen. O jag hittar inte kvittot på den j***a domkraften. Nu känner jag mig stressen intför helgen. Måste fixa en massa andra saker innan dess med. =(