Har svårt att tro det 0-200 km/h är jag nästan säker på att den inte kommer att köra lika tider eller bättre..100-200 kan det göra.
DSG är respekt,och det krävs mycket mer effekt i en manuell för att slå en Dsg :)
Mvh
Utskriftsvy
Ja AWE använde 109 oktan bensin, men som sagt det är ingen hemlighet och inget vi skäms över!
Att slänga ur ett säte osv för att hitta lite tid är nått som mer eller mindre alla som kört dragracing seriöst har gjort någon gång tror jag!?
Den Golf R vi kommer göra kommer dock inte att gå lika bra som den i filmen, det på grund av att det för det första är olika motorer och för det andra är olika drivning och vikt!
Nej tillbaka till verkstaden och skruva!
Ha det bäst!
/Jimmy Särås
Revo Technik gör bra TFSI trim.
320hk och 420nm i denna Golf R
http://www.youtube.com/watch?v=hg2oH...eature=related
Det ska bli kul att se tider på den manuella R:en , är liten nyfiken också att se intervallerna i fart.
Som jag nämnde vid vårat tidigare samtal Jimmy så är det en relativt liten avikelse i tidsvinst i framförallt tiden 100-150 jämfört med originaltiden och min bil tar mest i intervallet 0-100 och 150-uppåt
Men om den går lite safe där i mappning som du nämnde då så förklarar det ju en del.
Vad jag inte riktig förstår är vad som skulle vara hindret att mata på mer vrid på högre växlar då den borde ta mindre stryk än på låga? Är det ngt mindre dimensionerat i DSG:en på 3-6 växel annars så borde det väl vara en "relativt" lägre vrid att hantera pga utväxling då eller är jag helt ute o cyklar i mitt funderande (inte första gången det har hänt)
Mvh Erik
Växellådan och koppling tar mer stryk på högre växlar om vridet är för högt, Mycket lättare att det slirar, å har det slirat det minsta lilla är det bara att byta lameller direkt.
Det är ju kanske så enkelt det är såklart, den drar ju förmodligen ngt längre på växlarna så det hjälper nog till där verkar logiskt ju.Jag ska försöka tänka på hur många ggr den växlar vid tillfälle.
Mätaren på min R diffar med +7-9/kmh istort sett jämfört med GPS i farter upp till iaf 170 ca och den håller sig ungefär i det spannet från 80 k/mh och uppåt.
Mvh Erik
Mycket imponerande Golf R du har Gasekke, grym fart i den enligt era siffror. DSGn är klart ett måste i en R =)
Har du inga mer bilder på din bil ?
Finns det väl :) går det att posta bilder här via typ photobucket länk, eller måste man lägga upp dem på ngt speciellt sätt här?
Hjälp tack.
Det finns väl ngn bild på det här forumet där jag pysslar på annars.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic...45705&start=60
på sid 5 är det ett par bilder men inget speciellt just på den. Det andra åbäket på det forumet går väl sakta men säkert framåt och den blir kanske klar före nästa istid...
Erik
4,91 bästa loggade tid 100-150 med orginal: 402m 13,81-158 kmh (5,81 0-100)
4,51 100-150 m.trim 402m med trim : 12,538-176,7 kmh trim (4,25 0-100)
Det är möjligt att det hade kunnat gå fortare med otrimmat men jag har 3 repor även där som ligger ungefär i samma spann som den redovisade ovan med original bil.
har ett antal trim repor på 12,54. 12,55. 12,61. 12,68. 12,71. 12,73 med slutfarter på 174-177 som bäst.
De lägre tiderna är med avstängd AC samtliga på V-däck samma sträcka körd i båda riktningarna och diffen i tiderna sitter mer i fästet i start än att vägen lutar åt ngt håll i ngn större utsträckning.
Men nu tänker jag inte ägna mig åt några kamikazeövningar i dragracestil på ett tag utan ska använda den som det var tänkt som en snabb bruksbil helt enkelt.
Det ska bli kul att se om det kommer några andra vassa R tider då det nog finns lite mer att hämta under optimala förhållanden även om jag har haft en fördel av det något bistra klimatet motför att göra samma tider på en högsommardag.
Jag ser fram emot att ngn åker ännu fortare än jag då det är sådant som driver utveckingen framåt, men trots allt så är det ju snudd på idioti att utmana ödet med att preppa nya bilar och kasta allt vad garantier i sjön.
Så de som är sugna på att uppdatera bör fundera ett par gånger på om det är värt det risktagandet då det är hyfsat dyra "leksaker" att göra sönder för att jaga den sista tiondelen och de är en riktigt trevlig bil redan original.
Jag har ju förmånen att pilla med min gamla bmw som byggs för att bara vara snabb o förhoppningsvis hållbar, även om det inte alls går att jämföra den med golfen utan för MIG så är det Golfen just nu den optimala bilen.
Fast en sån där RS3:a är jag också lite sugen på helt klart, ska bli kul att se vad en sån kan prestera för tider om man ska byta upp sig ett snäpp sedan.
Mvh Erik
Eftersom ni redan är inne lite på RS3 som har 2.5 tfsi så kommer här en liten film om en annan bil som har 2.5 tfsi .
Just denna bil har Milltek sportavgas från Turbon + lite annat.
http://www.youtube.com/watch?v=90DltS0p2VE
Glöm inte orginaltråden...